نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان گفت: عملیات احداث مسجد جامع بندرعباس به دلیل کمبود اعتبارات متوقف‌شده و بارها به‌جاهای مختلف نامه‌نگاری کرده‌ایم اما هیچ حرکتی شکل نگرفته است.
کد خبر: ۳۳۵۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸ 26 November 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی صبح امروز در دومین اجلاس نماز استان هرمزگان با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی، بابیان اینکه نشستن، گفتن و بر خواستن دستورالعمل خوبی نیست و باید تصمیم گرفت و حرکت کرد و با ذکر حدیثی از امام صادق (ع) اشاره کرد:  آنجا که اراده قوی باشد، بدن ناتوان نیست و مشکل مسئولین ما نداشتن بودجه نیست، بلکه باید با همت و اراده در این مهم قدم بردارند تا بعد از کنار رفتن از جایگاهی که دارند از آنچه در توان داشته اند نهایت استفاده را کرده و در برابر امام زمان خود پاسخگو باشند.
 
امام جمعه بندرعباس اهمیت اقامه نماز را از معدود موضوعاتی که قرآن کریم نسبت به آن تاکید فراوان داشته دانست و با اشاره به آیه 45 سوره عنکبوت، افزود: اقامه نماز مربوط به سه فضای شخصی، خانوادگی و حکومتی است و در فضای شخصی اقامه نماز باید به موقع، جانانه و بانشاط باشد.
 
وی با تاکید بر اهمیت امربه‌معروف و نهی از منکر اضافه کرد: در فضای خانوادگی باید فرزندان و اهل خانه را به استقامت در نماز دعوت کنیم و روی مسئله نماز و خانواده سرمایه‌گذاری کرده و وقت بگذاریم.
 
نعیم‌آبادی بابیان اینکه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) مکرراً با حضور در خانه حضرت علی (ع) و فاطمه (س) زمان نماز را یادآوری می‌کردند، تصریح کرد: این اقدام حضرت رسول(ص) نمونه بارز سرمایه‌گذاری بر روی نماز در خانواده است.
 
امام جمعه بندرعباس با اشاره به بعد حکومتی نماز افزود: در این زمینه باید از ساحت نماز معذرت‌خواهی کرد چراکه در این زمینه هیچ سرمایه‌گذاری نشده است؛
 
وی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی مسجدی شایسته و بایسته در کشور ساخته نشده است، خاطرنشان کرد: درگذشته حکومت‌ها با هر انگیزه‌ای آنچه در توان مالی و هنری خود داشتند را به کاربردند تا مساجدی را که امروز از افتخارات ملی تاریخ ایران اسلامی هستند بنا کنند؛ امروز نظام جمهوری اسلامی ایران موافق این سرمایه‌گذاری هاست اما از آغاز این نظام هیچ کدام از دولت‌های ما آنچنان که شایسته است در این زمینه سرمایه‌گذاری نکرده اند.
 
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در ادامه بیان کرد: هر کاری که در نظام انجام می‌شود وظیفه نظام است، اما باید دید فلسفه حکومت اسلامی چیست؛ اگر بهترین جاده‌ها ساخته شود و کشور را از این حیث نمونه کنیم ولی معنویت نباشد معلوم نیست چه اتفاقی رخ می‌دهد.
 
نعیم‌آبادی با تاکید بر اینکه نظام باید بر روی مسئله نماز سرمایه‌گذاری کند، اضافه کرد: عملیات احداث مسجد جامع بندرعباس به دلیل کمبود اعتبارات متوقف‌شده و بارها به‌جاهای مختلف نامه‌نگاری کرده‌ایم اما هیچ حرکتی شکل نگرفته است.
 
امام جمعه بندرعباس بابیان اینکه رخت بربستن فساد و فحشا از جامعه مستلزم ترویج فرهنگ نماز است، افزود: تحقق این مهم به راحتی می‌تواند از بروز آسیب‌ها و معضلات اجتماعی جلوگیری کند.
 
وی در ادامه بیان کرد: اگر رئیس جمهور نماز اول وقت می‌خواند این جنبه شخصی دارد و باید پرسید در بعد حاکمیتی چه اقدامی کرده است.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: توسعه و ترویج فرهنگ نماز به‌تنهایی می‌تواند حلال مشکلات بوده از فحشا و حرکات فساد جلوگیری کند.
 
نعیم‌آبادی بابیان اینکه در فلسفه خلقت انسان، موضوع نماز به عنوان یک عبادت نیست، گفت: درجه اعلای انسان کامل، فلاح و رستگاری است و نماز یکی از ارکان آن محسوب می‌شود و با ایجاد همه زمینه‌های رشد و از بین بردن همه زمینه‌های فساد جامعه می‌شود و ادا نکردن حق نماز سبب بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه با نماز می‌توان به جنگ تمام مشکلات اعم از فردی و اجتماعی رفت و با ذکر آیه 59 سوره مریم، اظهار کرد: اگر در جامعه‌ای زیبا و ایمانی کسانی بر سرکار بیایند که نماز را ضایع کنند و حق نماز را ادا نکنند، در نتیجه آن تمایلات شهوانی میدان‌دار خواهد شد.
 
امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه جامعه اسلامی امروز گریبان گیر بیماری جدی است، تصریح کرد: بسیاری از ما تصور می‌کنیم که باید کسی انقلابی و مذهبی 100 در صدی باشد و اگر کسی 99 درصد هم باشد باید از صف انقلاب و دین بیرون رود  و جامعه اسلامی با این تفکر متحمل ضررهای بسیاری زیادی بوده است.
 
نعیم‌آبادی در پایان بابیان اینکه حتی پیامبر اکرم (ص) هم در خصوص کسانی که نماز می‌خوانند اما انسان‌های شریفی نیستند، می‌فرمودند روزی نماز او را از این کار باز می دارد، اذعان کرد: اگر کسی در گوشه‌ای از اعمال و تفکرات دینی و انقلابی خود کوتاهی میک ند باید به جای طرد کردن و خط زدن او با امربه‌معروف و نهی از منکر روشنگر راه او باشیم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار