معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان گفت: از آذر ماه امسال 10 نانوایی در بندرعباس با تولید نان سبوس دار برای خرید مردم معرفی می شوند.
کد خبر: ۳۳۱۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶ 19 November 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، بهروز اکرمی در بازدید از 2 کارخانه تولید آرد بندرعباس افزود: تا پایان سال نیز با هماهنگی فرمانداری های استان این طرح در شهرستان های دیگر هرمزگان نیز اجرا می شود. 

وی با اشاره به اینکه نان های سبوس دار و با ارزش غذایی بالا ، رنگ تیره تری در مقایسه با نان های معمولی دارند ، گفت: به علت آشنا نبودن مردم با خواص نان سبوس دار و رغبت آن ها برای خرید نان هایی با رنگ روشن ، نانوایی ها هم تمایلی به خرید آرد های سبوس دار کارخانه های استان ندارند. 

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه شش کشور نیز گفت : آردهای تولیدی استان از کیفیت و استاندارهای لازم برخوردار هستند. 

مسعود دشوارگر افزود : اکنون 6 کارخانه آرد در استان با ظرفیت اسمی تولید 400 هزار تن در سال در حال فعالیت هستند. 

وی بیان داشت : در حال رایزنی با اتحادیه نانوایان استان هستیم تا تولیدات این کارخانه علاوه بر نیاز داخل به استان های دیگر نیز فرستاده شود. 

این مسئول یاد آورشد: ماهانه 12 هزار تن آرد یارانه ای و سه هزار تن آرد آزادپز در استان مصرف می شود. 

دشوارگر گفت: آردهای نامرغوب وارداتی از استان های دیگر و خارج از شبکه توزیع از مهم ترین عوامل کیفیت پائین نان در استان است. 

هرمزگان 6 کارخانه آرد ( سه کارخانه در شهرستان بندرعباس و شهرستان های حاجی آباد ، رودان و میناب نیز هر کدام یک کارخانه ) دارد. 

هرمزگان یکهزار و 100 نانوایی دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار