مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران از رشد 10 درصدی صید میگوی دریایی در آبهای استان هرمزگان در مقایسه با میانگین پنج سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۳۳۰۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰ 17 November 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مختار آخوندی بیان کرد: صید میگوی دریایی از 10 مهر ماه تاکنون به مدت 35 روز توسط صیادان استان هرمزگان انجام شده است.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران، ادامه داد: در این مدت هزار و 242 تن میگوی موزی و سرتیز توسط صیادان صید شده است.

به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، از این میزان میگوی صید شده، 20 درصد گونه سرتیز و 80 درصد گونه موزی بوده است.

وی در خصوص نرخ فروش میگوی دریایی هرمزگان گفت: قیمت عمده فروش گونه موزی در استان هرمزگان هر کیلو 18 هزار تومان بوده است.

آخوندی با اشاره به اینکه عمده میگوی دریایی صید شده در استان هرمزگان، استان های همجوار و تهران به فروش می رسد، اذعان داشت: صادرات میگوی دریایی عمدتا انجام نمی شود.

وی ادامه داد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حاکی از کاهش 14 درصدی صید میگوی دریایی است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران ادامه داد: میزان میگوی دریایی صید شده در آبهای هرمزگان در مقایسه با میانگین پنج ساله از رشد 10 درصدی برخوردار بوده است اما این آمار در مقایسه با میانگین 10 سال گذشته تغییر خاصی نداشته است. 

مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه هم اکنون 160 فروند لنج صیادی به صید میگوی دریایی در آبهای هرمزگان اشتغال دارند، اظهار داشت: صید میگوی دریایی توسط این لنج ها به روش ترال کف صورت می گیرد.

وی یادآور شد: صید هدف توسط لنج های مذکور عمدتا 20 تا 25 درصد است و مابقی آن صید ضمنی است که اکثراً ماهیان بسیار ریز و فاقد ارزش اقتصادی را شامل می شود.

آخوندی گفت: در راستای کاهش ضید ضمنی، لنج های صید میگو به ابزار کاهنده صید تجهیز شده اند تا اقدامی مهم در راستای حفظ ذخایر صورت گیرد.

مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران خاطرنشان ساخت: مکان و زمان صید میگوی دریایی به طور کامل توسط سازمان شیلات ایران مدیریت می شود.

وی با اشاره به اینکه در آبهای استان هرمزگان در سال جاری دو صیدگاه تعیین شده است، اظهار داشت: یک صیدگاه میگو از شرق استان تا جزیره هرمز و دیگری از هرمز تا جزیره قشم تعیین شده است.

آخوندی با بیان اینکه سال گذشته هزار و 400 تن میگو در آبهای هرمزگان صید شده بود، اذعان داشت: پیش بینی می شود امسال بین هزار و 100 تا هزار و 200 تن میگوی دریایی در نهایت صید شود.
مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران، دلیل این کاهش صید را انجام صید غیرمجاز و صید قبل از فصل اعلام کرد و گفت: این امر با فشار روی ذخایر میگو باعث کاهش صید شده است.
وی با اشاره به اینکه صید میگو در آبهای هرمزگان، معمولاً 45 روز به طول خواهد انجامید، گفت: اما زمان دقیق صید از سوی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور مشخص خواهد شد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران بیان داشت: اما آنچه که مسلم است این که صید میگوی دریایی در هرمزگان تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار