مدیرکل ثبت احوال هرمزگان از صدور 238 هزار قطعه کارت هوشمند ملی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۲۸۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷ 14 November 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، فرزاد افشاری‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح کارت هوشمند ملی در هرمزگان اظهار داشت: هرمزگان از همان روزهای نخستین اجرای طرح پایلوت کارت هوشمند ملی از استان‌های پیشرو و موفق در اجرای این طرح به شمار می‌رود و در ادامه نیز توانسته است طبق تعهدات، عملکرد قابل قبولی را داشته باشد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه طبق برنامه‌های مدون مقرر شده که طی سال جاری در کشور 21 میلیون قطعه کارت هوشمند ملی صادر شود، یادآور شد: در این بین سهمیه هرمزگان بیش از 446 هزار قطعه است.
 
مدیرکل ثبت احوال هرمزگان افزود: از ابتدای اجرای طرح کارت هوشمند ملی تاکنون در استان 238 هزار و 326 قطعه کارت هوشمند ملی برای متقاضیان صادر شده است که تعداد 202 هزار و 922 قطعه آن تحویل داده شده است.
 
افشاری‌نژاد با بیان اینکه از این تعداد، 94 هزار و 661 قطعه مربوط به سال جاری است، گفت: در حال حاضر 118 ایستگاه کاری با ظرفیت پذیرش روزانه هزار و 666 مورد ثبت نام از افراد متقاضی در استان دایر و فعال شده است.
 
وی بیان داشت:‌ 36 مورد از این ایستگاه‌ها در ادارات شهرستانی ثبت احوال، 59 ایستگاه در 16 دفتر پیشخوان دولت و 23 ایستگاه کاری در ادارات پست شهرستان‌های هرمزگان خدمات مربوط به ثبت نام و اخذ مشخصات بیومتریک مرتبط با صدور کارت هوشمند ملی را انجام می‌دهند.
 
مدیرکل ثبت احوال هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کارت هوشمند از نظر فنی دارای بدنه‌ای با دوام، غیر قابل جعل و دارای ریزتراشه است، یادآور شد: پروژه کارت هوشمند ملی یک زیرساخت مهم و اساسی برای تحقق دولت الکترونیک به شمار می‌‌آید که می‌تواند فواید زیادی را متوجه جامعه سازد.
 
افشاری‌نژاد اضافه کرد: امروز بسیاری از کشورها طرح‌های صدور کارت هوشمند ملی را آغاز و یا اجرا کرده‌اند و این بدان معناست که این ظرفیت می‌تواند به طوری کارآمد در اختیار توسعه کشورها قرار گیرد که ایران اسلامی نیز در این وادی عقب نمانده‌ است.
 
وی همچنین در پایان خاطرنشان کرد: ثبت احوال هرمزگان در حال حاضر تمرکز ویژه‌ای بر روی اجرای مطلوب طرح کارت هوشمند ملی معطوف داشته است و خدمات لازم در این باب را در سریع‌ترین زمان ممکن و با کیفیتی مناسب در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار