معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان از تشکیل اتاق فکر حوزه زنان در استان هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۳۲۸۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳ 13 November 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، بهروز اکرمی عصر امروز در نشست با فعالان اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اعضای هئیت علمی دانشگاه حوزه زنان استان هرمزگان از تشکیل اتاق فکر حوزه زنان در استان هرمزگان خبر داد و عنوان کرد: مشکلات زنان به صورت ویژه  در اتاق فکر حوزه زنان و خانواده ابتدا باید شناسایی و سپس برای آنان طرح هایی مشخص ارائه شود.
 
وی با تأکید بر توجه به مطالبات حوزه زنان و خانواده حل چالش‌های حال و آینده آنان را با توجه به نیازهای جامعه زنان بسیار موثر دانست و بیان داشت: هر جامعه‌ای نیازمند تحول و اصلاحات منطقی و رو به رشد است و از اهرم های مؤثر برای ایجاد اصلاحات اجتماعی، بسترسازی مناسب برای مدیریت موفق خانواده است تا تحولات در کل جامعه بروز پیدا کند.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خواستار جمع‌آوری بانک اطلاعات حوزه زنان در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و هنری در استان شد.
 
در ادامه این نشست زهرا یعقوب‌نژاد مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان، خواستار تدوین سند جامع حوزه زنان با در نظر گرفتن نیازها براساس اولویت‌های آنان در چارچوب مشخصی شد و اظهار داشت: این سند باید براساس تفکیک گروه‌ها ازجمله زنان خانه‌دار، دختران دانش آموز و دانشجویان، فعالین اجتماعی اقتصادی و فرهنگی و شاغلین ادارات، زنان روستایی، زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست تدوین شود.
 
وی، استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده در حوزه زنان، تکمیل بانک اطلاعاتی متخصصان زن در حوزه های مختلف، ظرفیت‌سازی زنان در حوزه‌های مدیریتی، آموزش مهارت زندگی و خانواده و فعال شدن کمیته های حقوقی زنان را خواستار شد.
 
به گزارش فارس، در این جلسه اعضای حاضر نیز به بیان نقطه نظرات خود در خصوص نقش زن در جامعه و برنامه‌های مناسب برای حضور موثر بانوان در عرصه‌های مختلف پرداختند و همچنین مصوب شد این جلسات با توجه به محوریت موضوعی آن به طور مستمر در حوزه زنان و خانواده برگزار شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار