رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از ثبت 2700 شرکت دانش‌بنیان در سراسر ایران خبر داد.
کد خبر: ۳۲۷۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱ 12 November 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، بهزاد سلطانی عصر امروز در دیدار با فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان استان هرمزگان اظهار کرد: تشکیل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور با هدف حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان در همه استان‌ها صورت گرفته و سرمایه اولیه صندوق 3 هزار میلیارد تومان است که حدود 1400 میلیارد تومان آن تأمین شده است.
 
 
وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان در سه دسته نوپا، تولیدی و صنعتی تقسیم بندی شده‌اند که صندوق در مورد حمایت از هر کدام از این سه نوع شرکت‌های دانش‌بنیان سیاست‌های خاص و ویژه‌ای را تدوین کرده است.
 
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با تأکید بر اینکه کشورمان همیشه نمی‌تواند به پول نفت تکیه کند و با توجه به این موضوع، شرکت‌های دانش‌بنیان شکل گرفته که بتوانند با استفاده از علم، تولید ثروت کرده و کشور را از تکیه بر صنایع معمول رهایی دهند.
 
سلطانی خاطرنشان کرد: تاکنون 2700 شرکت دانش‌بنیان در کشور ثبت شده و فعالیت دارند که وظیفه حمایت مالی از این شرکت‌ها بر دوش صندوق نوآوری و شکوفایی کشور قرار دارد.
 
وی گفت: صندوق به لحاظ ساختاری دارای 7 عضو هیأت امناء است که رئیس این هیأت امناء رئیس جمهور است و بر اساس تصمیمات هیأت مدیره ارائه برخی از تسهیلات و خدمات بر پایه قواعد و قوانینی مشخص به شرکت‌های دانش‌بنیان اعطا می‌شود.
 
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی عنوان کرد: این صندوق در قالب تسهیلات خود وام 4 درصدی را برای توسعه محصول در مرحله نمونه صنعتی و یک وام 11 درصد برای پیش‌تولید، تولید، صادرات، انتقال فناوری را بر هر پروژه دانش‌بنیان در نظر گرفته که پرداخت آن را از 20 میلیون تومان تا 23 میلیارد تومان بر حسب نوع پروژه و توان صنعتی شدن آن انجام داده‌ایم.
 
سلطانی همچنین از وجود تسهیلات 9 درصدی برای لیزینگ محصولات تولیدشده خبر داد و گفت: دفتر توانمند‌سازی پارک‌های علم و فناوری وظیفه توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه تأمین دفتر و تهیه ساختمان و ... را بر عهده دارند تا در یک مکانیزمی بتوان شرکت‌های دانش‌بنیان را صاحب دفاتر رسمی با شرایط اجاره به شرط تملیک کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار