عضو مجمع نمایندگان ادوار هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: فعال شدن ظرفیت‌های استان هرمزگان در کشور و بروز قابلیت‌های مختلف آن به همگرایی حداکثری میان نخبگان استان نیاز دارد.
کد خبر: ۳۲۷۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰ 12 November 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سید عبدالکریم هاشمی‌نخل‌ابراهیمی صبح امروز در دیدار با جمعی از دانشجویان و دانشگاهیان استان هرمزگان اظهار کرد: مهم‌ترین نیاز برای توسعه استان سرمایه‌های انسانی آن است به طوری که باید تلاش کنیم تا این مسأله به طور زیربنایی مورد توجه قرار گیرد.
 
وی بیان کرد: تحول در هر جامعه بر دوش سرمایه‌های انسانی آن است و اگر در استان هرمزگان همچنان با برخی از چالش‌های توسعه‌مندی مواجهیم به دلیل غفلت ما از سرمایه‌های انسانی استان بوده است.
 
عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی وجود ظرفیت مجمع نمایندگان ادوار در کنار نمایندگان فعلی استان را یک سرمایه بزرگ برای کمک به تصویب قوانین و پیگیری امور مختلف دانست و ادامه داد: تعداد نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی کم است و در بسیاری از موارد بر اساس تجربیات موجود شاهد هستیم که برخی مصوبات در برخی از کمیسیون‌ها مرتبط و متناسب با هرمزگان است اما از نمایندگان استان نظرخواهی نمی‌شود.
 
هاشمی‌نخل ابراهیمی عنوان کرد: اگر انسجام خوبی در زمینه پیگیری مسائل و مشکلات استان در سطح ملی داشته باشیم، روند اصلاح برخی از قوانین آسان‌تر خواهد شد و می‌توان در صحن علنی مجلس نیز پیشنهادات خوبی در زمینه تصویب قوانین ارائه کرد.
 
وی با اشاره به مکانیسم بررسی طرح‌ها و لوایح در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: استان‌هایی که از نمایندگان بیشتری در مجلس برخوردارند با رصد مداوم طرح‌ها و لوایح به ویژه در زمینه اقتصادی تلاش خود را معطوف به جهت دادن به مصوبات به سمت منافع استانی‌شان می‌کنند.
 
نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس نهم گفت: اگر بتوانیم با نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی، کانونی برای تمرکز پیگیری‌ها و هدایت برنامه‌ها ایجاد کنیم، بدون شک توسعه استان هرمزگان شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت.
 
هاشمی‌نخل‌ابراهیمی تأکید کرد: استاندار و یا معاونین استاندار و یا مدیران کل دستگاه‌ها و یا یک نماینده به تنهایی نمی‌تواند بار توسعه استان را بر دوش بگیرد و باید همه در این زمینه به یاری هم بیاییم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار