مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان از کاهش تخلفات شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان در کمیسیون ماده 11 و 12 خبر داد.
کد خبر: ۳۲۷۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹ 12 November 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، علیرضا مجرد اظهار داشت: رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقل جاده‌ای استان در کمیسیون ماده 12 آیین‌نامه تبصره یک ماده 31 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی از ابتدای سال جاری به تعداد 27 فقره پرونده که از این تعداد 6 فقره منجر به صدور تذکر کتبی، دو فقره هم به علت محرز نشدن تخلف تبرئه و 19 فقره نیز منجر به صدور جریمه شده است.
 
وی افزود: با نظارت‌های مستمر بر شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقل جاده‌ای شاهد کاهش تخلفات حمل و نقلی به خصوص در بخش حمل و نقل جاده‌ای مسافر بوده‌ایم.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان تصریح کرد: همچنین در راستای اجرای ماده 11 دستورالعمل صدور تمدید و لغو دفترچه کار رانندگان مبنی بر رسیدگی به تخلفات رانندگان بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا و مسافر از ابتدای سال جاری تعداد 26 پرونده در کمیسیون مذکور مورد رسیدگی قرار گرفته که از این تعداد چهار فقره منجر به صدور تذکر کتبی و 22 راننده متخلف نیز کارت هوشمندشان به مدت یک ماه غیرفعال شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: تا قبل از اجرای دستورالعمل فوق‌الذکر تمامی تخلفات بخش حمل و نقل ازجمله تخلفاتی که از سوی رانندگان بروز می‌کرد منتهی به شرکت حمل و نقل صادرکننده بارنامه یا صورت وضعیت می‌شد و در نتیجه باید مدیران شرکت‌های حمل و نقل با حضور در کمیسیون ماده 12 پاسخگوی تخلفاتی بودند که در ارتکاب آنها هیچ‌گونه نقشی نداشتند.
 
مجرد یادآور شد: چون بعضی از تخلفات از ناحیه رانندگان بروز می‌کرد و مرتکب اصلی یعنی رانندگان مجازات نمی‌شدند کماکان شاهد رشد و فزونی تخلفات بودیم اما با اجرایی شدن دستورالعمل مزبور، تخلفات مرتبط با رانندگان از تخلفات شرکت‌های حمل و نقل تفکیک شده است.
 
این مقام مسؤول افزود: تخلفات مربوط به شرکت‌های حمل و نقل در کمیسیون ماده 12 و تخلفات مرتبط با رانندگان در کمیسیون ماده 11 مطرح رسیدگی قرار گرفتند که به همین علت در چند ماه گذشته شاهد کمتر شدن تخلفات به ویژه تخلفات بخش ایمنی و حادثه‌ساز از سوی رانندگان هرمزگانی بودیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار