دبیر انجمن شرکت‌های ساختمانی هرمزگان:
دبیر انجمن شرکت‌های ساختمانی هرمزگان با بیان اینکه کشورهای پیرامونی ایران به شدت به خدمات فنی و مهندسی و ساختمانی نیاز دارند، گفت: در حوزه بازارهای هدف در کشورهای پیرامونی خلیج فارس باید صادرات خدمات فنی مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۳۲۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 12 November 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مهران نجاتی صبح امروز در نشست تخصصی بررسی راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان هرمزگان اظهار کرد: اکنون که در شرایط پسابرجام امکان حضور شرکت‌های مختلفی از ایران در بازارهای جهانی فراهم آمده است، باید نسبت به بازاریابی و هدف‌گذاری در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای پیرامونی خلیج فارس نیز اقدام کرد.
 
وی افزود: صادرات از استان هرمزگان نباید صرفا محصول محور باشد، بلکه باید با استفاده از توان بالای شرکت‌های فنی و مهندسی در استان هرمزگان که دارای گرید 1 در حوزه‌های مختلف هستند، نسبت به صادرات این خدمات نیز اقدام کنیم.
 
دبیر انجمن شرکت‌های ساختمانی هرمزگان با بیان اینکه ارتباط بسیار خوبی میان ایران و عمان در زمینه همکاری‌های اقتصادی وجود دارد، عنوان کرد: می‌توان با توجه به نیاز این کشور به توسعه و ساخت و ساز، کنسرسیومی از شرکت‌های فنی و مهندسی و ساختمانی را برای اجرای پروژه‌های کلان در این کشور ایجاد کرد و پروژه‌های مهم این کشور را به اجرا رساند.
 
نجاتی تأکید کرد: کشورهای پیرامونی ایران به شدت به خدمات فنی و مهندسی و ساختمانی نیاز دارند و اگر ما با استفاده از توان بالای علمی موجود در کشورمان و تجربیات وسیعی که در این زمینه داریم، در این بازارها حضور پیدا نکنیم، بدون شک شرکت‌های اروپایی جای ما را می‌گیرند و ما عملا این فرصت را از دست می‌دهیم.
 
وی هزینه تمام‌شده ارائه خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همسایه را پائین‌تر از رقبای فرامنطقه‌ای عنوان کرد و گفت: این مزیت می‌تواند به کانون اصلی برنامه‌ریزی برای ارائه این خدمات به کشورهای همسایه ایران بخصوص کشورهای حوزه خلیج فارس تبدیل شود.
 
عضو شورای شهر بندرعباس تصریح کرد: درآمد حاصل از ارائه خدمات فنی و مهندسی در اقتصاد جهانی سهم بسیار بالایی دارد و اکنون برخی از کشورهای جهان به اندازه کل درآمدهای نفتی ما فقط صادرات خدمات فنی و مهندسی دارند و این ظرفیت در کشور ما برای فعال‌شدن به اندکی توجه نیاز دارد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار