خطیب جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: مسلمان واقعی کسی است که زبان او نیز متقی باشد و مردم از زبان او در امان باشند.
کد خبر: ۳۲۷۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹ 11 November 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، شیخ احمد محمودی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اهل سنت بندرعباس اظهار کرد: تقوا پایه دین و پوششی برای زندگی انسان در مواجهه با مشکلات است و اگر تقوا همراه آدمی باشد، انسان از شر گناهان در امان خواهد بود.
 
وی افزود: تقوا به معنای خداترسی است به طوری که انسان در خوشی و در سختی به یاد خدا باشد و همواره در هر اقدامی و در هر رفتاری خدا را در نظر بگیرد.
 
امام جمعه اهل سنت بندرعباس با بیان که تقوا از قلب آدمی برمی‌خیزد، اضافه کرد: قلب اگر با تقوا همراه باشد زبان و رفتار و عمل آدمی نیز درست می‌شود و انسان راه رستگاری و عزت در دنیا و سعادتمندی در آخرت را پیش می‌گیرد.
 
محمودی‌نژاد ادامه داد: تقوا در زندگی دنیوی انسان تأثیرات فراوانی دارد، تقوا به انسان کمک می‌کند که عادل باشد و خدا را در همه امور در نظر گرفته و حقوق مردم را رعایت کند.
 
وی مهم‌ترین بخش از تأثیر تقوا در وجود انسان را تقوای لسانی برشمرد و گفت: مسلمان واقعی کسی است که زبان او نیز متقی باشد و مردم از زبان او در امان باشند.
 
خطیب جمعه اهل‌ سنت بندرعباس تأکید کرد: اگر زبان آدمی متقی باشد دیگر شاهد تخریب و شایعه در جامعه نخواهیم بود و زندگی بشر در این دنیا آسوده‌تر و آرام‌تر خواهد بود.
 
وی در پایان تصریح کرد: خدا متقیان را بسیار دارد، چراکه در همه حال به یاد خدا هستند و سعادت دنیا و آخرت از آن کسانی است که خدا را در امور خویش در نظر دارند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار