قائم مقام ستاد برگزاری نماز جمعه بندرعباس گفت: توجه خانواده‌ها به تربیت فرزندان بهترین راهکار برای اصلاح آسیب‌های اجتماعی و کمک به بهبود روابط اخلاقی در جامعه است.
کد خبر: ۳۲۵۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ 07 November 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد جلالی صبح امروز در یک نشست با جمعی از فعالان فرهنگی استان هرمزگان اظهار کرد: یکی از تأکیدات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه مسؤولان به حفظ انسجام خانواده‌ها در جامعه اسلامی است و لذا باید جهت‌گیری فعالیت‌های فرهنگی خود را نیز در هر حوزه متمرکز بر حراست و صیانت از حریم خانواده کنیم.
 
وی با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی به دنبال ایجاد گسست اخلاقی در جوامع اسلامی بخصوص در میان ملت‌های منطقه به منظور شکستن خط انسجام عمومی موجود در جامعه هستند، افزود: یکی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی توجه خاص به نهاد خانواده بود و اکنون همه دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که یک خانواده قوی می‌تواند جلوی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را بگیرد.
 
قائم مقام ستاد برگزاری نماز جمعه بندرعباس ادامه داد: ابزارهای مختلف رسانه‌ای و فرهنگی جهان امروز تحت سلطه نظام بیگانه در تلاش‌اند تا حریم خانواده را شکسته و در صفوت متحد ملت ایران در عرصه فرهنگی خلل ایجاد کنند اما اسلام و فرهنگ غنی ملت ایران موجب شده تا نفوذ دشمنان به این صفوف متحد ناممکن شود.
 
جلالی یکی از بهترین راه‌ها برای رفع آسیب‌ها اجتماعی را توجه به بنیان خانواده و تلاش برای حفظ و حراست از کیان خانواده عنوان کرد و گفت: در آیات و روایات مختلف اسلامی نیز بر این اصل مهم تأکید شده و ملت ایران از دیرباز تاکنون همواره ملتی اخلاق‌گرا، خانواده‌دوست و منسجم بوده‌اند و رمز ماندگاری ملت ایران نیز همین شاخصه‌های اخلاقی و وجودی بوده است.
 
وی همچنین یکی از برنامه‌های فرهنگی دشمنان برای غلبه بر فضای فکری جامعه اسلامی را تهیه برنامه‌های ضدفرهنگی و گسترش آن در جامعه با ابزارهای مختلف دانست و اضافه کرد: قدرت فرهنگی ملت ایران در دوره‌های مختلف در کنار رهبری هوشمندانه و قوای مسلح مقتدر ضامن بقای کشور و حفظ امنیت و اقتدار ملی شده و لذا دشمنان به دنبال ضربه‌ زدن به این انسجام عمومی در جامعه با هر ابزاری هستند.
 
قائم مقام ستاد برگزاری نماز جمعه بندرعباس تصریح کرد: خانواده‌ها باید بیش از پیش مراقب فرزندان خود در سطح جامعه بوده و در مورد مسائل مختلف به طرز دوستانه‌ای به آنان آگاهی دهند چرا که آگاهی‌بخشی به نسل جوان و نوجوان جامعه امروز سبب استفاده از ظرفیت‌های فکری او برای کمک به حراست و صیانت از او خواهد شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار