رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: باید از دستاوردهای برجام در حوزه مسائل اقتصادی استفاده بیشتری کنیم.
کد خبر: ۳۲۵۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲ 07 November 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، عبدالوهاب سهل‌آبادی صبح امروز در نشستی با فعالان اقتصادی استان هرمزگان اظهار کرد: ملت مقاوم و صبور ایران در جنگ اقتصادی با دشمنان خود ثابت کرد که با روحیه مقاومت و ایستادگی خویش قادر است بر هر سدی بر سر راه خود غلبه کند.
 
وی بیان کرد: فعالان اقتصادی کشور تحت فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی و همپا و همدوش با قوای مسلح کشورمان در طول سال‌های اخیر محکم و استوار در برابر فشارهای دشمنان ایستادگی کردند تا امنیت و اقتدار کشور به دلیل فشارهای اقتصادی دشمنان دچار مشکلی نشود.
 
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به ظرفیت‌های برجام و شکل‌گیری توافق هسته‌ای، خاطرنشان کرد: باید برای بهره‌مندی هر چه بیشتر از این ظرفیت برنامه‌ریزی مستمر داشته باشیم تا بتوانیم از توانمندی‌های کشور در مسیر پیشرفت و استقلال کشور بهره‌مند شویم.
 
سهل‌آبادی افزود: برجام قدرت و ادبیات جمهوری اسلامی ایران را در دنیا افزایش داده و قدرت بخشید و سفر هیأت‌های بزرگ تجاری، سیاسی و اقتصادی به کشورمان نشان از توانمندی‌های بالای ایران در سطح منطقه و تمایل ملت ایران به همکاری اقتصادی با دنیا است.
 
وی همچنین به امنیت و ثبات ایران و جایگاه ویژه جمهوری اسلامی در صیانت از حقوق ملت خود اشاره کرد و گفت: ما جنگ‌طلب نیستیم و این را تاریخ گواهی می‌دهد. ما ملت و کشوری هستیم که در سایه فرهنگ اسلامی و ایرانی خویش امن‌ترین کشور منطقه‌ایم و هنوز صدای ناقوس کلیساها در ایران به گوش می‌رسد و همچنان آتش آتشکده‌ها روشن است چرا که جمهوری اسلامی احترام و اعتقاد ویژه‌ای به آزادی و استقلال کشور و ملت خویش دارد.
 
این فعال اقتصادی عنوان کرد: اگر از قهرمانان اقتصادی استان و کشور تجلیل می‌کنیم باید بدانیم که سربازان اقتصادی این کشور نیز همپای با سربازان نظامی در صحنه دفاع از استقلال و آرامش کشور جنگیده‌اند.
 
هرمزگان شاه بیت صادرات ایران است
 
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در ادامه استان هرمزگان را شاه‌ بیت صادرات ایران دانست و اضافه کرد: باید حمایت هر چه بیشتری از صادرکنندگان کشورمان صورت گیرد. نمی‌توان از صادرکننده انتظار رشد در دنیای امروز را داشت اما در حوزه‌های مختلف او را تنها گذاشت.
 
سهل‌آبادی تأکید کرد: برخی از صادرکنندگان و تولیدکنندگان ما ده‌ها میلیارد تومان از دولت طلب دارند اما به خاطر یک یا دو میلیارد تومان بدهی آب و برق به مشکلات زیادی برخورد کرده‌اند و حتی آب و برق واحدهای تولیدیشان قطع شده است. لذا انتظار داریم تا دولت در اموری نظیر این تدبیر کرده و با تهاتر داخلی خود با دستگاه‌های مسؤول در این زمینه به فعالیت صادرکنندگان و تولیدکنندگان کمک کند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: بیش از 80 هزار واحد تولیدی در کشور همدل و همراه با رهبر معظم انقلاب و مردم در حال کار و تلاش برای پیشرفت و اعتلای کشورمان هستند و انتظار دارند تا در مسیر خدمت به کشور، مشکلات برای آنان به وجود نیاید تا بتوانند با فراق بال به توسعه کشور همت بگمارند.
 
سهل‌آبادی همچنین گفت: ظرفیت‌های استان هرمزگان در دنیا زبانزد است و نباید این ظرفیت‌ها در غبار بی‌توجهی و یا محرومیت بلا استفاده بمانند بلکه می‌بایست همه ظرفیت‌های کشور در خدمت به توسعه و صادرات این محصولات قرار گیرد تا به مانند صادرکنندگان دیگر کشورها شاهد پیشرفت روز افزون باشیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار