درهفت ماهه نخست سال جاری، تردد ۲۰۶ هزار و ۲۷۶ فروند شناور به جزیره قشم به ثبت رسید که از این میزان ۹۸ فروند شناور بالای یک هزار تن بوده است.
کد خبر: ۳۲۴۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱ 06 November 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سید باقر موسوی با بیان گزارش عملکرد بنادر قشم در بخش های کالا و مسافر درهفت ماه نخست سال ۹۵ گفت: در این مدت، سه میلیون و ۵۵۸ هزار و ۵۵۵ تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد.
 
وی افزود: از این رقم، سه میلیون و ۴۹۷ هزار و ۷۷۵ تن مربوط به مواد غیر نفتی و ۶۰ هزار و ۷۸۰ تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.
 
صادرات و واردات حدود ۷۰ هزار تن کالا  
مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم با اشاره به جابجایی ۶۹ هزار و ۹۳۳ تن کالای صادراتی و وارداتی از طریق بنادر این جزیره از آغاز سال جاری تا ابتدای آبان ماه جاری، سخن به میان آورد و افزود: حجمی بالغ بر ۱۶ هزار و ۵۸۵ تن کالای صادراتی و ۵۳ هزار و ۳۴۸ تن محموله های وارداتی طی این مدت جابجا شده است.
 
موسوی عمده این محموله های تجاری را مربوط به کالاهای غیرنفتی همچون مواد معدنی، لوازم الکتریکی و لوازم خودرو اعلام کرد.
 
وی حجم عملیات کابوتاژ کالاهای غیرنفتی در بنادر جزیره قشم را ۳میلیون و ۴۱۰ هزار و ۸۰۲ تن اعلام کرد.
 
جابجایی بیش از۷۸۰ نفر در مسیر دریایی خصب- قشم
این مقام مسئول همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ترابری هشت میلیون و ۳۹۹ هزار و ۴۰۸ نفر-سفر در بنادر قشم به ثبت رسیده است.
 
وی به عملکرد خط مسافری بین المللی خصب- قشم نیز اشاره و افزود: با گذشت سه ماه از راه اندازی این خط ۷۸۳ نفر مسافر در این مسیر دریایی جابجا شده اند.
 
مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: دراین مدت، یک میلیون و ۲۷۴ هزار و ۴۱۸ دستگاه خودرو از طریق بنادر پهل و لافت انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد رشد داشته است.
 
تخلیه و بارگیری حدود پنج هزار TEUکانتینر
این مقام مسئول از تخلیه و بارگیری چهار هزار و ۸۱۵ TEU کانتینر در هفت ماهه سال جاری در بنادر بهمن و کاوه قشم خبر داد.
 
تردد بیش از ۲۰۰ هزار فروند شناور
موسوی در این باره خاطرنشان کرد: درهفت ماهه نخست سال جاری، تردد ۲۰۶ هزار و ۲۷۶ فروند شناور به جزیره قشم به ثبت رسید که از این میزان ۹۸ فروند شناور بالای یک هزار تن بوده است.
 
مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم در پایان گفت: از این تعداد، ۱۲۸ هزار و ۴۲۱ فروند شناور باری و ۷۷ هزار و ۸۷۵ فروند شناور مسافری بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار