‌معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: صنعت کروز به معنای ترغیب مسافر خارجی به سفر دریایی، یک کار چند وجهی و گسترده بین سازمان‌های مختلف است تا بتوانند بین دریا و خشکی هماهنگی ایجاد کنند.
کد خبر: ۳۲۴۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 06 November 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، جلیل اسلامی درباره امکان بازگشت مجدد تورهای‌ کروز بین‌المللی به بنادر و جزایر ایران، گفت: کروز صنعت خیلی پیچیده و گرانی است و برای راه‌اندازی آن باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کرد.
 
وی افزود: زیرساخت دراین مقوله به معنای آن است که برای راه اندازی خط کروز از کشتی تا ترمینال و اسکله و برنامه ریزی برای پیاده و سوارکردن مسافر باید وجود داشته باشد و مهمتر از همه شبکه کار شناورهای کروز است.
 
اسلامی با اشاره به شبکه ای بود این صنعت خاطر نشان کرد: شبکه بدان معنااست که زمانی کروز وارد بنادر می‌شود، برای پیاده سازی و حمل و نقل مسافر خارجی مشکلی وجود نداشته باشد، برهمین اساس است که تاکید می شود زیرساخت خیلی مهم است و برای راه‌اندازی خط کروز به شبکه احتیاج است.
 
به گفته اسلامی صنعت کروز به معنای ترغیب مسافر خارجی به سفردریایی، یک کار چند وجهی و گسترده بین سازمان‌های مختلف است تا بتوانند بین دریا و خشکی هماهنگی ایجاد کنند.
 
‌معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه پس کرانه برای برنامه ریزی در صنعت کروز اهمیت ویژه ای دارد، گفت: به علت هزینه های بالای ایجاد زیر ساخت‌های این صنعت در کشوردر هاله از تردید است.  
 
وی در این باره ادامه داد: شبکه جذب کروز در کشور ما وجود ندارد، پایانه های تخصصی مربوط به این کشتی‌ها باید وجود داشته باشد که درحال حاضر این شرایط فراهم نیست، اینکه دو تا سه هزار نفر مسافر در فاصله کوتاهی امکان تخلیه و سوار شدن داشته باشند اساسا به رفع تحریم‌ها ارتباطی ندارد و نیاز به هماهنگی های داخلی دارد.
 
اسلامی درباره جذب سرمایه گذار خارجی برای راه اندازی صنعت کروز در داخل کشور تصریح کرد: این فعالیت نیازبه هماهنگی سرمایه گذار داخلی و خارجی دارد زیرساخت یک موضوع داخلی است اما  پذیرش این مدل مسافر یا توریسم دریایی موضوع خارجی است.
 
اسلامی با بیان اینکه تاکنون در سازمان بنادر در حوزه مسافری و پایانه‌ای فعالیت های بسیاری انجام شده است، گفت: در تجهیز و نوسازی و ارتقاء شناورهای ساحلی در آب‌های داخلی فعالیتهای زیادی انجام شده اما گردشگری به مفهوم خارجی که کشتی خارجی بیاید و مسافر بیاورد کار خیلی سنگینی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار