مدیر امور دریایی سازمان بنادر ودریانوردی گفت: کنترل و بازرسی فنی وایمنی کشتی ها ازجمله حقوقی است که کشورهای ساحلی برابر مقررات ملی وبین المللی برای خود قائل هستند وبازرسان و افسران 'پی اس سی'(‌بازرسی پیشرفته کشتیها)‌آموزش های مختلفی می بینند تا به صورت یکنواخت و یکپارچه وظیفه خود را انجام دهند.
کد خبر: ۳۲۴۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱ 06 November 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، اله مراد عفیفی پور یکشنبه افزود:به همین منظور در کشورهای مختلف ، تفاهم نامه های منطقه ای منعقد شده است که ازجمله آن تفاهم نامه اقیانوس هند می باشد که شامل 17 کشور از جمله ایران است.
 
وی بیان داشت: دبیرخانه این تفاهم نامه ها برای ایجاد یکنواختی و یکپارچگی فرآیند کنترل و بازرسی کشتی ها هر ساله در کشورهای عضو، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی می کنند که در حال حاضر ، ایران میزبان یکی از این دوره هاست.
 
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد:هم اکنون کارگاه آموزشی کنترل وبازرسی پیشرفته کشتی ها( PSC)به همت سازمان بنادر و دریانوردی و با همکاری سازمان جهانی دریانوردی و دبیرخانه تفاهم نامه منطقه ای توکیو به میزبانی بندر شهید رجایی در حال برگزاری است و نمایندگانی از دیگر تفاهم نامه های منطقه ای جهان از جمله مدیترانه ، دریای سیاه ، آمریکای جنوبی و ریاض شامل 14 کشور در این دوره آموزشی حضور دارند.
 
عفیفی پور خاطرنشان کرد :شرکت کنندگان واساتید حاضر در این کارگاه آموزشی به مدت 10روز دانش خود رابا همدیگربه اشتراک می گذارند تادر آینده یکنواختی و هماهنگی بیشتری را در زمینه فرآیندهای PSC در مناطق مختلف جهان ، شاهد باشیم.
 
وی یاد آورشد : این موضوع به طور یقین به حفظ و تامین ایمنی دریانوردی در آبراهه های قابل کشتیرانی و همچنین صیانت از محیط زیست دریایی و همچنین افزایش اعتبار پرچم جمهوری اسلامی ایران که روی کشتی ها به اهتزار در می آید، منجر خواهد شد.
 
کارگاه آموزشی کنترل و بازرسی پیشرفته کشتی ها به میزبانی بندر شهید رجایی از روز شنبه 15 آبان فعالیت خود را آغاز کرده و تا 27 آبان ماه ادامه دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار