دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بندرعباس گفت: روحیه رقابت میان دولت و بخش خصوصی موجب شده تا واگذاری امور به بخش‌های صنفی به کندی صورت گیرد.
کد خبر: ۳۲۴۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴ 06 November 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حسن رحیمی صبح امروز در یک نشست تخصصی حوزه حمل و نقل اظهار کرد: طی دو دهه اخیر رشد خوبی در حوزه توسعه ناوگان و بروزرسانی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در کشورمان صورت گرفته که در سایه همکاری‌های دولت با بخش خصوصی بوده و سهم بخش خصوصی از بخش حمل و نقل افزایش فراوانی یافته و سرمایه‌گذاری وسیعی در این زمینه شکل گرفته است.
 
وی افزود: همگام با رشد سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش، فعالیت حوزه‌های صنفی نیز رشد کرده اما واگذاری امور و اعتماد به بخش‌های صنفی اندکی کند است که باید برای بهبود این وضعیت تلاش کرد.
 
عضو هیأت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بندرعباس با بیان اینکه برای ارتقای بهره‌وری و کارایی در حوزه حمل و نقل تلاش‌های فراوانی صورت گرفته است، ادامه داد: حمل و نقل در خدمت توسعه متوازن است و انتظار استفاده هر چه بیشتر از این ظرفیت را داریم.
 
رحیمی خاطرنشان کرد: رابطه میان بخش دولتی و بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل دستاوردهای مطلوبی به دنبال داشته اما واگذاری امور به بخش صنفی حوزه حمل و نقل به کندی صورت گرفته است و در این رابطه دو سویه عملا یافتن مقصر امکان‌پذیر نیست چرا که در هر دو سوی این رابطه گاهی مشکلاتی برای واگذاری وجود داشته و یا آمادگی لازم برای پذیرش مسؤولیت‌ها فراهم نبوده است.
 
وی دلیل عمده این موضوع را ساختار اقتصادی دولتی در کشورمان دانست و گفت: در اقتصادهای دولتی به طور کلی تمایل بر تمرکز فعالیت‌ها در بخش دولتی است و لذا انگیزه برای انتقال مسؤولیت‌ها به بخش خصوصی کمتر است و باید برای اصلاح این وضعیت نگاه کلان‌تری به این موضوع داشت.
 
دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بندرعباس تأکید کرد: باید از ارتباط خوب میان بخش خصوصی و بخش دولتی فعال در حوزه حمل و نقل برای بهبود کارآیی و رشد انگیزه استفاده کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار