مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم از ساخت شناورهای مدرن 158 نفره در شرکت مدکندآلو در جزیره قشم خبر داد.
کد خبر: ۳۲۴۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲ 06 November 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، جهانگیر مجیدی با اشاره به ساخت شناورهای مدرن 158 نفره در قشم اظهار داشت: نخستین شناور 158 نفره در شرکت مدکندآلوی قشم به سفارش تعاونی مسافری بندر بوشهر از تیر ماه امسال شروع شده و قرار است همزمان با یوم الله 22 بهمن این شناور به آب انداخته شود.
 
وی ادامه داد: این شناور کاتاماران آلومینیومی دارای دو بخش VIP و معمولی است که ظرفیت بخش معمولی آن 143 نفر و در بخش VIP آن هم برای 15 نفر صندلی ویژه پیش‌بینی شده است.
 
به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم، شرکت تعاونی خیبر خلیج فارس در قشم هم براساس مصوباتی که پس از جمع آوری اتوبوس‌های دریایی دریافت کرده، سفارش ساخت 3 فروند از این شناور را به شرکت مدکندآلو داده است.
 
مجیدی با اشاره به اهمیت استفاده از شناورهای ساخت داخل در مقایسه با شناورهای مشابه خارجی، اظهار کرد: شناورهای ساخت داخل در کنار مزیت‌های ایجاد اشتغال و انتقال دانش فنی به کشور، نسبت به شناورهای خارجی ارزان‌تر ساخته می‌شوند و خرید آنها کمک به توسعه صنعت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب است.
 
وی گفت: تمام شناورهایی که در شرکت مدکندآلو و دیگر شناورسازی‌های قشم تولید می‌شوند، از طرف موسسه‌های رده‌بندی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و پس از اطمینان از استاندارد بودن آنها، گواهینامه پایان کار دریافت می‌کنند.
 
به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم، همه شناورها به هنگام تحویل به خریدار به غیر از تائیدیه موسسه‌های رده‌بندی که طبق استانداردهای DNV کشور نروژ صادر می‌شوند، باید از طرف سازمان بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، ثبت شناورها و مالک شناور نیز تایید شوند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار