وزیر محیط زیست و زیرساخت هلند از بندر شهید رجایی بزرگ‌ترین بندر ایران بازدید کرد.
کد خبر: ۳۱۸۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳ 26 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، ملانی شولتزفان هیگن پیش از ظهر امروز با حضور در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از بزرگ‌ترین بندر تجاری کشورمان بازدید کرد.
 
وی همچنین با حضور در فازهای مختلف توسعه بندر شهید رجایی در جریان برنامه‌ها و اقدامات کشورمان در حوزه توسعه فعالیت‌های بندری و دریایی نیز قرار گرفت.
 
وزیر محیط زیست و زیرساخت هلند در بازدید از بندر شهید رجایی با اشاره به روند رو به رشد ایران در زمینه تجارت دریایی، عنوان کرد: ایران در موقعیت ویژه‌ای در منطقه خلیج فارس قرار گرفته است و توانایی ایران در حوزه‌های بندری می‌تواند بستری برای توسعه همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک باشد.
 
خانم ملانی شولتزفان تأکید کرد: هلند در زمینه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به رشد مطلوبی در حوزه بنادر خود دست یافته است که می‌تواند تجارب خود را در اختیار ایران قرار دهد.
 
وی به وجود پس‌کرانه‌های وسیع در سواحل ایران نیز اشاره کرد و گفت: این پس‌کرانه‌ها بستر خوبی برای سرمایه‌گذاری هستند تا بنادر ایران رشد بیشتری بیابند و نقش مهم‌تری در منطقه ایفا کنند.
 
وزیر محیط زیست و زیرساخت هلند در حاشیه این بازدید در نشستی با مسؤولان اداره کل بنادر هرمزگان، راه‌های همکاری دوجانبه را بررسی و مدیران بنادر هلند نیز در این نشست گزارشی از میزان و حجم عملیات کانتینری خود را بخصوص در بندر روتردام هلند ارائه کردند.
 
وزیر محیط زیست هلند قرار است در ادامه سفر به استان هرمزگان از مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران نیز بازدید کند و پس از آن عازم جزیره قشم خواهد شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار