عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: باید با عاملان اختلاس صندوق فرهنگیان که بزرگ‌ترین خیانت را به اعتماد جامعه کردند، برخورد شود.
کد خبر: ۳۱۷۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳ 25 October 2016
 به گزارش تابناک هرمزگان، محمد آشوری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجلس در هفته آینده با حضور مسؤولان عالی دستگاه قضا، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور ابعاد مختلف اختلاس در صندوق فرهنگیان را بررسی خواهد کرد.
 
وی افزود: عاملان این اختلاس جفای بزرگی به اعتماد عمومی در جامعه کرده‌اند که باید ضمن بازگرداندن کامل آنچه که از صندوق فرهنگیان خارج شده، پاسخگوی ظلم به نظام و حیثیت کشور نیز باشند.
 
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت دقت‌نظر هر چه بیشتر مجلس شورای اسلامی در نظارت بر دستگاه‌های مختلف بر اساس اختیاراتی که قانون اساسی کشورمان در اختیار نمایندگان قرار داده، خاطرنشان کرد: ایجاد حیات خلوت در مراکز اقتصادی و سوء استفاده از برخی قوانین موجب شده تا امکان نظارت بر این مراکز محدود شود و لذا مجلس باید عرصه را برای نظارت هر چه بیشتر بر این حوزه‌ها با مصوبات ویژه بگشاید.
 
آشوری تأکید کرد: دخل و تصرف در صندوق فرهنگیان که متعلق به جامعه بزرگ فرهنگیان کشور است به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و موجودی این صندوق در طول سال‌ها با کسر بخشی از حقوق معلمان کشورمان جمع‌آوری شده تا به عنوان منبعی برای دوران بازنشستگی آنان عمل کند اما بروز اختلاس در این صندوق اتفاق تأسف‌آوری است که همه دستگاه‌های مسؤول درصدد مدیریت آن و بازگرداندن کامل دارایی‌های آن هستند.
 
وی گفت: مجلس در این زمینه به طور مؤثر پیگیر خواهد بود تا مبادا اعتماد جامعه معلمان و فرهنگیان کشورمان مورد خدشه قرار گیرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار