نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و ابوموسی با تاکید بر اینکه با وجود آنکه استان هرمزگان سهم خود را از درآمد ملی پرداخت می‌کند، اما برخلاف قانون ۵۰ درصد آن را دریافت نمی‌کند.
کد خبر: ۳۱۷۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸ 24 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، احمد مرادی در نشست علنی (یکشنبه، 2 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی با استناد به اصل 48 قانون اساسی در اخطاری، گفت: این بند اشاره دارد به بهره برداری از منابع طبیعی و استفاده از درآمد ملی در سطح استان‌ها و توزیع فعالیت‌های اقتصادی و نباید میان استان و مناطق مختلف تبعیض در کار باشد.
 
نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی افزود: هر منطقه باید بتواند به فراخور استعدادها و نیازها سرمایه در دسترس داشته باشد اما متاسفانه طبق آمار دریافت شده از استان‌هایی که سهم خود را از درآمد ملی واریز می‌کنند، در برخی از استان‌ها این سهم نادیده گرفته می‌شود، در حالی که انتظار دارند برابر بند «س» ماده 224 قانون برنامه پنجساله پنجم، 50 درصد از این سهم به استان‌ها برگشت داده شود اما در استان‌هایی مانند هرمزگان این سهم نادیده گرفته شده است.
 
وی ادامه داد: انتظار است مجلس و دولت عنایت ویژه‌ای به این مهم داشته و رئیس مجلس تاکید و سفارش را به استان‌ها در این خصوص به ویژه هرمزگان داشته باشد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار