مدیرکل استاندارد هرمزگان از کشف 733 بطری آب‌لیموی فاقد نشان استاندارد خبر داد و گفت: کارشناسان اداره نظارت بر اجرای استاندارد این اداره کل در بازدید از سطح بازار و مراکز عرضه بندرعباس با مشاهده آب‌لیموهای فاقد نشان استاندارد آن‌ها را توقیف و پس از نمونه‌برداری از دسترس مردم خارج کردند.
کد خبر: ۳۱۶۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶ 23 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، عیسی باقر زاده همایی در جمع خبرنگاران افزود: آب‌لیموی توقیف‌شده در آزمایشگاه غذایی اداره کل آزمون و مشخص شد با استانداردهای مربوطه مطابقت ندارد و باید با حکم محاکم صالحه قضائی معدوم گردد.
 
وی با اشاره به ماده 9 قانون سازمان ملی استاندارد آب‌لیمو را مشمول مقررات استاندارد اجباری دانست و تصریح کرد: باید این محصول مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره‌های 3414 و 117 تولید و با نشان استاندارد عرضه گردند.
 
این مقام مسئول با تأکید بر استفاده همشهریان از کالاهای دارای نشان استاندارد خاطرنشان کرد: از عموم همشهریان تقاضا می‌شود هنگام خرید حتماً به نشان ملی استاندارد و کد ده‌رقمی درج‌شده بر روی محصول موردنیاز دقت کنند زیرا درج علامت استاندارد و کد شناسه ده‌رقمی بر روی تمامی محصولات الزامی است و عدم درج کد ده‌رقمی مبنی بر غیراستاندارد بودن محصول موردنظر است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار