عضو مجمع نمایندگان ادوار هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در برنامه ششم توسعه کشور سهم جوانان متقاضی کار را که در مناطق نفت‌خیز ساکن هستند را در پروژه‌های توسعه‌ای نفت پیگیری کند.
کد خبر: ۳۱۵۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹ 22 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، احمد جباری ظهر امروز در نشستی با جمعی از جوانان شهرستان بستک اظهار کرد: بخش زیادی از جوانان شهرستان‌های همجوار با مناطق نفتی پارس جنوبی گرفتار معضل بیکاری هستند و یکی از راه‌هایی که دولت می‌تواند در زمینه اشتغال مردم این منطقه بکار بگیرد، تقویت سهم جذب نیروهای بومی در پروژه‌های نفتی و گازی این مناطق است.
 
وی بیان کرد: در برنامه پنجم توسعه کشور دولت ملزم شده بود تا در استخدام نیروهای مورد نیاز برای پروژه‌های نفتی و گازی هر منطقه، 50 درصد سهمیه را به استخدام نیروهای بومی اختصاص دهد که اگر چه به خوبی به آن عمل نشد اما در هر صورت به جذب شماری از جوانان این منطقه انجامید.
 
عضو مجمع نمایندگان ادوار هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جذب نیروهای جوان متخصص و تحصیلکرده استان هرمزگان در پروژه‌های نفتی حداقل‌ انتظاری است که مردم ساکن در مناطق همجوار با این پروژه‌ها که آلودگی و مشکلات حمل و نقل و ... آن را تحمل می‌کنند، وجود دارد و باید این مهم در برنامه ششم توسعه کشور لحاظ شود.
 
جباری با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در هرمزگان در دوره‌های مختلف برای تحقق این مصوبه و همین طور تلاش برای الزام شرکت‌های نفتی فعال در استان هرمزگان برای پرداخت مالیات و عوارض خود به استان هرمزگان و عدم پرداخت در استان‌های دیگر، خاطرنشان کرد: وقتی شرکتی بیش از 90 درصد درآمد خود را از استان هرمزگان تأمین می‌کند، سزاوار نیست تا حقوق و عوارض و مالیات قانونی خود را در استان دیگری پرداخت کنند تا بخشی از این پرداخت‌ها نصیب هرمزگان و توسعه آن شود.
 
وی تأکید کرد: وضعیت اشتغال در استان هرمزگان به گونه‌ای است که برغم تلاش‌های دولت در طول سال‌های اخیر همچنان بالاست و دولت به تنهایی قادر نیست این وضعیت را مهار کند و باید از همه ظرفیت‌های کشور برای مهار بیکاری استفاده کنیم و فرهنگ اشتغال را به گونه‌ای تغییر دهیم که افراد صرفا کار دولتی را کار و شغل ندانند بلکه با همکاری یکدیگر شغل ایجاد کرده و به رونق اقتصادی کشور کمک کنند.
 
نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی از تلاش‌های دولت یازدهم در مهار تورم در کشور به عنوان گامی برای مهار گرانی و ایجاد شرایط مناسب برای زندگی مردم یاد کرد و گفت: تورم 45 درصدی اکنون به حدود 10 درصد رسیده و به نظر می‌رسد که گام بعدی دولت در این زمینه باید ملموس ساختن این مؤفقیت‌ها در زندگی مردم باشد.
 
جباری در بخش پایانی این نشست در پاسخ به سئوالی در خصوص کاندیداتوری‌اش در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی از حوزه غرب استان نیز عنوان کرد: هنوز تصمیمی در این زمینه نگرفته‌ام و امیدوارم همه نیروها و ظرفیت‌های اجتماعی غرب استان هرمزگان بتوانند با همدلی و برادری به رونق و توسعه این منطقه و رفع مشکلات مردم کمک کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار