رئیس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان گفت: مناطق آزادی که در استان هرمزگان وجود دارند باید به روند توسعه استان کمک کنند.
کد خبر: ۳۱۵۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴ 22 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، صالح دریانورد ظهر امروز در حاشیه نشست تخصصی توسعه استان هرمزگان اظهار کرد: توسعه نامتوازن هرمزگان موجب شده تا برای رفع برخی از محدودیت‌ها و چالش‌های اقتصادی به اعتبارات و امکانات بیشتری نیاز داشته باشیم.
 
وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری وسیعی در استان هرمزگان در زمینه‌های مختلف از بعد از انقلاب اسلامی صورت گرفته که منشأ تحولات زیادی بوده اما تأثیر این سرمایه‌گذاری‌ها متناسب با حجم و ظرفیت آنها نبوده است، افزود: در برخی از شاخص‌ها از متوسط کشوری فاصله داریم که دولت بر جبران این محدودیت‌ها و کمبودها متمرکز شده تا بتوانیم در یک بازه 3 ساله این شرایط را مهار کنیم.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان عنوان کرد: ظرفیت‌های متنوعی در هرمزگان برای توسعه وجود دارد که هماهنگی دستگاه‌ها در اتخاذ سیاست‌های واحد در این زمینه ضرورتی برای پیشبرد منافع استان است.
 
دریانورد تبیین کرد: 9 شهرستان و 33 بخش و 76 دهستان هرمزگان بر اساس مصوبه هیأت وزیران به عنوان مناطق محروم و کمتربرخوردار تلقی شده‌اند و سیاست‌های مشوقانه خوبی در زمینه توسعه سرمایه‌گذاری در این مناطق در قانون وجود دارد که باید از آنها برای رشد و پیشرفت همه‌جانبه استان استفاده کنیم.
 
وی تأکید کرد: از مناطق آزاد موجود در استان انتظار داریم تا به روند توسعه استان و رفع مشکلات مردم کمک کنند و لازم است تا استاندار هرمزگان در ترکیب مدیریتی مناطق آزاد استان حضور داشته باشد تا سیاست‌های این بخش به طور متوازن پیگیری و اجرا شود.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان ادامه داد: هماهنگ‌سازی برنامه‌های کلان مناطق آزاد و همسوسازی این برنامه‌ها با روند توسعه استان بسیار ضروری است و پیشنهاد این موضوع را در نشست با مدیران عالی کشور مطرح کرده‌ایم.
 
دریانورد در عین حال گفت: از فضای پیش‌آمده در اقتصاد کشور می‌توان بهترین استفاده را برای توسعه استان هرمزگان داشت و انبوهی از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در صف سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف این استان هستند که باید با هوشمندی از منابع اقتصادی آنان برای توسعه اشتغال و رونق اقتصادی استفاده کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار