رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: آتش‌نشانان در خط مقدم خدمت ایثارگونه به جامعه هستند و کارنامه درخشان آنان در این حوزه گواه شهامت و شجاعت آنان است.
کد خبر: ۳۱۵۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ 22 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، پرویز سالاری صبح امروز در اختتامیه دوره آموزش بین‌المللی سیستم‌های اعلام و اطفاء حریق در مرکز آموزش آتش نشانی بندرعباس اظهار کرد: یاد و خاطره شهید جوذری و دیگر شهدای آتش‌نشان همواره در یادهای مردم زنده و جاوید است و مردم قدر ایثار و شهامت این دلیرمردان را به خوبی می‌دانند.
 
وی با بیان این که شهید جوذری در میان دودها و گازهای سمی ناشی از آتش‌سوزی دستگاه تنفس خود را به یکی از مصدومین اهدا کرد و با استنشاق گاز سمی به فیض عظمای شهادت نائل آمد و این ایثار سرلوحه اقدام و عمل تمامی آتش‌نشانان غیور شهرمان نیز هست، افزود: بدون شک هر کدام از پرسنل آتش‌نشانی نیز اگر به جای شهید جوذری بودند، کاری جز این نمی‌کردند.
 
رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: کاری که آتش‌نشانان انجام می‌دهند نه یک وظیفه شغلی بلکه یک کار عبادی و الهی است.
 
سالاری با اشاره به اهمیت ایمنی و امنیت مردم در حوزه مدیریت شهری، خاطرنشان کرد: رعایت شاخص‌های ایمنی موجب افزایش ضریب امنیتی شهر شده و اگر نسبت به این حوزه بی‌توجه باشیم، عوامل امنیت نیز قادری به برقراری امنیت نیستند.
 
وی گفت: شورای چهارم با تدوین و تصویب دستور العمل و آئین‌نامه ایمنی در شهر بندرعباس به عنوان نخستین شهری است که دارای دستورالعمل مشخصی در این حوزه است و باید برای اجرای کامل این آئین‌نامه و رفع نواقص اجرایی آن تلاش کنیم.
 
رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس اضافه کرد: شورا در طول سه ساله اخیر با افزایش اعتبار در حوزه آموزش باعث ارتقای دانش تخصصی پرسنل به ویژه کارکنان سازمان آتش‌نشانی شده و در زمینه خرید تجهیزات جدید نیز گام‌های خوبی برداشته شده است و باید این روند را با جدیت و در راستای رشد توانمندی‌های فنی آتش‌نشانان ادامه دهیم.
 
سالاری با بیان این که برگزاری دوره آموزش بین‌المللی سیستم‌های اعلام و اطفاء حریق در بندرعباس در راستای سیاست‌گذاری‌های کلان توسعه آموزشی در شورای شهر بندرعباس است، تصریح کرد: آتش‌نشانی بندرعباس به واسطه وجود روحیه آموزش‌محور و پرانگیزه در زمینه رشد توانمندی‌های تخصصی و عزم جدی در نجات جان مردم به قله‌های مؤفقیت رسیده است و شورای شهر نیز همواره حامی و قدردان تلاش‌های پرسنل خدوم آتش‌نشانی است.
 
وی همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی با محوریت نوجوانان و دانش‌آموزان در شهر بندرعباس در قالب برنامه مفرح مقابله با بحران نیز تجلیل کرد و گفت: بندرعباس شانزدهمین نقطه جهان در برگزاری این برنامه آموزش‌محور است که اجرای هوشمندانه و صبورانه آن در مدارس و محلات موجب دستاوردهای بسیار خوبی شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار