امام جمعه بندرعباس گفت: مؤدت و ارادت به ساحت اباعبدالله الحسین(ع) ریشه فضائل اخلاقی و کمال انسان است.
کد خبر: ۳۱۵۱۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 21 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، آیت‌ الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس اظهار کرد: ریشه عزاداری‌های بر امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا مودت و ارادت مسلمانان به ساحت این امام عزیز و عظیم‌الشأن است.
 
وی با بیان اینکه نشانه مؤدت با ائمه اطهار و اهل بیت(ع) شاد بودن به ایام شادی آنان و عزادار بودن به ایام عزای آنان است، افزود: عزاداری کمترین مصداق آن و گریه کردن بر امام حسین (ع) کمترین نشانه این دوستی بشمار می‌رود.
 
امام جمعه بندرعباس عنوان کرد: فرهنگ ایرانی و اسلامی ما بر پایه ایمان و اعتقاد و ارزش‌های انسانی و اسلامی بنا شده و در فرهنگ ما کمک رساندن به مظلوم و حمایت از او یک ارزش بشمار می‌رود و تاریخ نشان داده که ملت ایران هرگز زیر بار ظلم نرفته و با اقتدار از شرافت خویش دفاع کرده است.
 
آیت‌‌الله نعیم‌آبادی تبیین کرد: ارادت به اهل‌بیت(ع) موجب تعالی آدمی است و سلفی‌های جنایتکاری که امروز ریشه بسیاری از جنایات در سطح منطقه هستند از ارادت مسلمانان به اهل‌بیت در هراسند و چهره واقعی اسلام را لکه‌دار می‌کنند.
 
وی توضیح داد: مومنان باید دل‌های خود را از کینه دور کنند و قلب خویش را با دوری از نفرت بهشتی سازند و اجازه ندهند که کینه و نفرت موجب ایجاد مانع بر سر راه کمال آنان شود.
 
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با اشاره به ویژگی‌های آداب اجتماعی ملت ایران از آن به عنوان سرمایه‌ای عظیم برای رشد و تعالی جامعه نام برد و تصریح کرد: مومن باید همواره بر خود مسلط بوده و با دوری از عصبیت همواره منطقی و توأم با اندیشه رفتار و عمل کند.
 
آیت‌الله نعیم‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود به دور شدن جوامع غربی از اصول انسانی اشاره کرد و گفت: گسترش فساد و بی‌توجهی به وجود بشریت موجب انحطاط در این جوامع شده و دشمنان ملت ایران نیز به دنبال دور کردن ملت ایران از باورهای اصیل اسلامی و ایرانی هستند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار