نماینده ولی فقیه در هرمزگان:
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: اصول فردیت غرب، قبر عمیقی را برای بشریت ایجاد کرده است و تا این فضا در غرب عوض نشود غربی‌ها نمی‌توانند ادعای رعایت حقوق بشر را کنند؛ فردیت و نسبی‌گرایی سبب شده تا هر کاری که افراد انجام می‌دهند به‌حساب آزادی وی بگذارند.
کد خبر: ۳۱۴۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱ 20 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی، چهارشنبه شب(28 مهر) در نشست تخصصی اصحاب رسانه، مطبوعات و فعالان شبکه‌های اجتماعی، در پاسخ به سؤالی که آیا در دنیا مجازی موردی پیش‌آمده که شما از شخصی به پلیس فتا شکایت کنید، گفت: شخصی در فضای مجازی 28 مورد مطلب کذب و اتهامات واهی علیه ام منتشر کرده بود که چندی پیش آمد و اظهار ندامت کرد و من هم او را بخشیدم.
 
وی یکی از این اتهامات واهی را نسبت دادن املاک و زمینه‌ای در مالکیت خود دانست و عنوان کرد: در بندرعباس یک سانتی‌متر ملک ندارم و هیچ ساختمانی به نام من نیست و حتی گفته بودند که نعیم‌آبادی با بومی‌ها مخالف است که این مورد نیز کذب است و چند نوع از این تهمت‌ها بود که خیلی مرا آزرده‌خاطر کرد.
 
امام جعمه بندرعباس گفت: ترویج خوبی‌ها و نبرد با بدی‌ها، دو مقوله‌ای است که در جامعه کنونی باید محقق شود، برخی‌ها موضوع اول را مهم می‌دانند درحالی‌که هر دو باید رعایت شود تا جامعه از سلامت و امنیت خوبی برخوردار باشد.
 
وی افزود: اصحاب رسانه باید با دفتر امام‌جمعه ارتباط تنگاتنگ داشته باشند چراکه هر دو یک هدف‌دارند، امام‌جمعه در سنگر بیان و اصحاب رسانه در سنگر قلم، یک هدف را دنبال می‌کنند.
 
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: آنچه به‌عنوان امتیاز مهم برای جامعه اسلامی بیان می‌شود وجود امربه‌معروف و نهی از منکر است، جامعه‌ای که نسبت به محیط پیرامونی خود بی‌تفاوت نباشد برترین جامعه است.
 
آیت‌الله نعیم‌آبادی بابیان اینکه باید حلال و حرام و واجبات را بشناسیم و با توجه به شرایط به این فریضه عمل کنیم، افزود: نباید به این دو فریضه به‌عنوان یک تکلیف حکومتی نگاه کنیم بلکه به‌عنوان یک تکلیف شرعی و فراتر از آن‌یک فریضه‌ی الهی باید دنبال کنیم و امربه‌معروف و نهی از منکر دو فریضه‌ی الهی و زینت و تابلو در جمهوری اسلامی می‌باشند.
 
وی افزود:خوشبختانه این مسئله و تکلیف مهم به‌صورت قانونی در آمده  است  و مختص به یک صنف نیست و همه‌ی اقشار و در تمام زمینه‌ها سرایت دارد و باید در عملکرد و برنامه‌ی امربه‌معروف به دنبال کیفیت باشیم.
 
امام‌جمعه بندرعباس امربه‌معروف و نهی از منکر را نشانه عشق به مکتب و دین و علاقه انسان به‌سلامت جامعه دانست و اظهار کرد: امنیت به‌عنوان یکی از نیازهای اساسی افراد و جامعه از طریق امربه‌معروف و نهی از منکر محقق می‌شود.
 
آیت‌الله نعیم‌آبادی ادامه داد: امتیاز مهم جامعه اسلامی نسبت به دیگر جوامع این است که نسبت به اطراف خود نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد و احساس مسؤولیت می‌کند، در جوامع غربی به دلیل کسالتی که برای فرد در جامعه ایجادشده، جمع را کنار زده و با رواج مکتب فردیت و نسبی‌گرایی، آسیب‌های جدی به بشریت وارد کرده‌اند.
 
وی اضافه کرد: اصول فردیت غرب، قبر عمیقی را برای بشریت ایجاد کرده است و تا این فضا در غرب عوض نشود غربی‌ها نمی‌توانند ادعای رعایت حقوق بشر را کنند؛ فردیت و نسبی‌گرایی سبب شده تا هر کاری که افراد انجام می‌دهند به‌حساب آزادی وی بگذارند.
 
امام‌جمعه بندرعباس از مسئله تک والدینی به‌عنوان یکی از مشکلات جوامع غربی یاد و تصریح کرد: نتیجه افتادن در اندیشه‌های بی‌حساب و غلط در غرب، غرب را از حالت جامعه انسانی به‌حق خارج ساخته و درگیری دو کاندید ریاست جمهوری در کشور آمریکا نمونه بارز آن است.
 
آیت‌الله نعیم‌آبادی اضافه کرد: بیش از ارتش‌های دنیا، اسلحه در دست مردم آمریکاست آیا می‌توان این جامعه را یک جامعه بشری نامید.
 
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان ادامه داد: بی‌اعتنایی به فریاد انسان‌ها به‌دوراز انسانیت بوده و جوامع بشری این امر را ناپسند دانسته و قبول ندارد، احکام اسلامی بر اساس خرد و عقل انسان وضع‌شده و خرد حکم می‌کند که در صورت شنیدن صدای مظلومی به کمک وی بشتابیم.
 
وی از اصحاب رسانه خواست تا منکرات جامعه را شناسایی و با قلم خود به نبرد با آن برخیزند تا چهره جامعه را از مشکلات و معضلات پاک و مبرا کنند.
 
آیت‌الله نعیم‌آبادی در ادامه با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدات فضای مجازی، گفت: اگر فضای مجازی در مسیر فضیلت‌ها حرکت کند از بهترین‌ها خواهد بود، در غیر این صورت به قبرستانی برای بشریت تبدیل می‌شود.
 
امام‌جمعه بندرعباس تصریح کرد: عدم مدیریت و استفاده نامناسب از فضای مجازی سبب شده تا بسیاری از خانواده‌ها ازهم‌پاشیده شود، اگر فضای مجازی به دست افراد بی‌تقوا اداره شود به معضل شومی برای جامعه اسلامی تبدیل و ضربات جبران‌ناپذیری را بر پیکره آن وارد می‌کند.
 
وی با تأکید بر تدوین برنامه‌ریزی مناسب در راستای نهادینه و ترویج و سپس اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر بیان کرد: در صورت عدم برنامه‌ریزی صحیح و مناسب در جهت راه ترویج این فریضه الهی هیچ نتیجه‌ای کسب نمی‌شود.
 
رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر هرمزگان، با تأکید بر اجرای واقعی این واجب الهی در جامعه، خاطرنشان کرد: اجرای فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر بر همه آحاد مردم واجب بوده و تنها بر عهده نهاد و یا دستگاه خاصی نیست.
 
وی با تأکید بر اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه باهدف کاهش معضلات اجتماعی و فرهنگی، گفت: دستگاه‌های تبلیغاتی کشور باید به‌طورجدی در این زمینه ورود پیدا کنند و سخنرانان نیز بیش‌ازپیش با ایراد سخنرانی‌های عالمانه خود در جهت رفع معضلاتی همچون بدحجابی گام بردارند.
 
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر موفق‌ترین واجب است، درصورتی‌که آمران به معروف و ناهیان از منکر راه را درست انتخاب کنند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار