نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز از ظرفیت‌های جزایر جنوبی کشورمان در خلیج فارس به طور مناسبی بهره نبرده‌ایم تا این مناطق رشد و توسعه متناسب با توانایی‌های خود را به دست آورند.
کد خبر: ۳۱۴۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸ 20 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، احمد مرادی صبح امروز در نشست شورای اداری شهرستان قشم اظهار کرد: یکی از اولویت‌های مهم ما در برنامه ششم توسعه کشور که در مجلس در حال بررسی است، استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت جزایر و سواحل جنوبی ایران در خلیج فارس در جهت توسعه و پیشرفت ملی است.
 
وی با بیان این که هنوز از ظرفیت‌های جزایر بهره خوبی نبرده‌ایم، افزود: جزایر ایرانی خلیج فارس به تنهایی قادرند به اندازه کل درآمدهای نفتی کشورمان در زمینه گردشگری و استقرار صنایع نفتی و گازی، تولید محصولات دانش بنیان، بانکرینگ سوخت، فعالیت‌های بندری و دریایی و ... درآمدزایی کنند، افزود: به یک عزم ملی برای توسعه سواحل و جزایر کشورمان نیاز داریم تا بتوانیم از درآمد حاصل از این حوزه رقابتی برای توسعه کشور استفاده کنیم.
 
نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، ابوموسی و بندرخمیر در خانه ملت عنوان کرد: هر کدام از جزایر کشورمان می‌توانند نقاط کم‌نظیری برای اجرای پروژه‌های ملی به عنوان پایلوت باشند و ما باید از این ظرفیت‌ها در جهت رشد علمی و اقتصادی کشورمان استفاده کنیم.
 
مرادی با اشاره به مشکلات بهداشتی و درمانی در سطح جزایر، خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در سطح جزایر از یک سو و ایجاد امکان حضور کادر متخصص و فوق تخصص در مراکز بهداشتی و درمانی این مناطق یک نیاز برای توسعه و رشد ارائه خدمات به مردم است که باید برای آن برنامه‌ریزی شود.
 
وی گفت: رشد اقتصاد کشور که یکی از برنامه‌های اصلی دولت و مجلس است با توجه به ظرفیت‌های مهم کشور امکان‌پذیر است که این ظرفیت‌ها در حوزه سواحل و جزایر به وفور وجود دارد.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس به موضوع رفع مشکل آب آشامیدنی مردم جزیره قشم به عنوان یک اولویت مهم یاد کرد و اظهار داشت: با ایجاد مجتمع آبشیرین‌کن مپنا و الزام وزارت نیرو به خرید تضمینی آب از آبشیرین‌کن‌ها این چالش در مسیر رفع شدن قرار دارد اما باید در افق آینده توسعه جزیره قشم به فکر ایجاد آبشیرین‌کن‌های دیگری نیز باشیم.
 
مرادی از مسؤولان جزیره قشم خواست تا محور امور را رفع مشکلات مردم و کمک به رونق اقتصادی جزیره قرار دهند و عزم خود را در این زمینه جزم کرده و گامی در راستای برداشتن باری از دوش مردم قشم بردارند.
 
عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان تصریح کرد: موضوع احداث پل خلیج فارس، بهبود وضعیت خدمات رسانی به روستاها، شبانه‌روزی کردن برخی درمانگاه‌های سطح جزیره، رشد خدمات تخصصی بهداشتی و درمانی از جمله موضوعات و مسائلی است که باید در جزیره قشم جدی گرفته شده و برای رشد سطح زندگی مردم برای آنها تدبیر شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار