رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان به افزایش صادرات غیرنفتی در شش ماه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: 79 درصد صادرات غیرنفتی نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ تناژ افزایش داشت.
کد خبر: ۳۱۴۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹ 19 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، خلیل قاسمی ظهر امروز(28 مهرماه) در یک نشست خبری به مناسبت در پیش بودن 29 مهرماه روز صادرات، اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال، بیش از 20 میلیون تن کالا از گمرک استان صادرشده است. در صورت ادامه این روند، یقیناً در شش‌ماهه دوم سال جاری، عدد پیش‌بینی‌شده صادرات غیرنفتی محقق خواهد شد.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، افزود: ارزش دلاری این محصولات بالغ‌بر پنج میلیارد دلار است که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 54 درصد افزایش داشته است.
 
وی عمده کالاهای صادراتی را کاتد، محصولاتی از آهن و فولاد، میوه و تره‌بار، سنگ گچ، پسته و قیر دانست و عنوان کرد: عمده کشورهای هدف، هند، چین، امارات، عمان و پاکستان هستند.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در پایان تصریح کرد: با فعال کردن واحدهای تولیدی استان که قابلیت و کیفیت کالاهای آن‌ها به نحوی صادرات محور می‌باشند، می‌توان به افزایش صادرات غیرنفتی استان کمک کرد
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار