مدیرعامل منطقه آزاد کیش از بهره‌برداریِ اسکله 35 هزار تنی این جزیره تا پایان نیمه نخست سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۳۱۴۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶ 19 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، علی‌اصغر مونسان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوع دریا اهمیت ویژه‌ای در ایران دارد، اما متاسفانه در سال‌های گذشته نتوانستیم از این مزیت جغرافیایی بهره ببریم.
 
وی با ابراز تاسف از اینکه سواحل جنوبی کشور توسعه مناسبی پیدا نکرده است، گفت: این در حالی است که که این منطقه در مجاورت آب‌های آزاد قرار دارد و پتانسیل این را دارد تا در تولید ثروت و ایجاد اشتغال نقش بسیار بسزایی ایفا کند.
 
مدیرعامل منطقه آزاد کیش ضمن اشاره به آغاز توسعه سواحل مکران و با توجه به قرار گرفتن چهار منطقه آزاد کیش، قشم، اروند و چابهار در جنوب ایران اظهار امیدواری کرد توسعه سایر بخش‌های جنوبی باعث ایجاد ثروت در کشورمان شود.
 
مونسان با بیان اینکه در منطقه آزاد کیش توسعه هندورابی را آغاز کرده‌ایم، گفت: فرودگاه و بندرگاه هندورابی در حال اتمام است و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
 
وی با اشاره به اهمیت بندرگاه جزیره کیش، اظهار داشت: با لایروبی که در سال 1393 انجام شد آبخور منطقه از منفی پنج متر به منفی 10 متر رسید همزمان ساخت اسکله 35 هزار تنی نیز در دستور کار بود تا بتوانیم با بهره‌برداری از آن در بندر گاه کیش میزبان کشتی های اقیانوس پیما باشیم.
 
مدیرعامل منطقه آزاد کیش این پروژه را یک پروژه ملی اعلام کرد و تصریح کرد: این اسکله در نیمه نخست سال 1396 به بهره‌برداری می‌رسد و به این ترتیب دیگر نیازی نیست مانند گذشته که کشتی‌ها به سواحل کشورهای دیگر رفته و پس از خرد کردن بار، کالا به کشور ترانشیپ کنیم.
 
مونسان با بیان اینکه در کشور ما جزیره کیش تنها به عنوان یک منطقه گردشگری شهرت یافته، اظهارکرد: در حال حاضر 420 واحد صنعتی فعال در شش شهرک صنعتی در جزیرعه کیش وجود دارد که بیشتر در حوزه صنایع های تک و دانش بنیان فعال هستند.
 
وی با اشاره به ضرورت های محیط زیستی منطقه خلیج فارس گفت: اجازه ورود صنایع بزرگ و آلاینده به کیش را نمی‌دهیم، بر این اساس صنایع فعال در کیش بیشتر صنایع کوچک با ارزش افزوده بالا شامل صنایع داروسازی، تجهیزات پزشکی، حفاری و نفتی هستند که در حوزه فعالیت خود رتبه‌های بسیار خوبی را دارا هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار