وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از هدف‌گذاری‌های اصلی اقتصادی کشور به‌خصوص در زمینه اقتصاد مقاومتی رشد و توسعه واحدهای تولید فولاد با رویکرد جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی است.
کد خبر: ۳۱۳۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶ 18 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمدرضا نعمت‌زاده عصر امروز در حاشیه سفر معاون اول رئیس جمهور به استان هرمزگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در یک برنامه کلان 10 ساله به دنبال افزایش میزان کل تولید فولاد کشور به 50 میلیون تن در سال هستیم که امروز با بهره‌برداری از مجتمع فولاد کاوه جنوب کیش میزان تولید فولاد در کشورمان از مرز 31 میلیون تن در سال گذشت.
 
وی بیان کرد: تولید فولاد در کشور یک ظرفیت بزرگ اقتصادی است به طوری که اشتغال قابل توجهی را ایجاد کرده و در عین حال موجب چرخش و رونق قابل توجهی در حوزه‌های اقتصادی وابسته به خود شده است.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ضرورت هماهنگ‌سازی چرخه تولید فولاد در کشور، عنوان داشت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون 39 طرح فولادی در کشور راه‌اندازی شده که موجب رشد تولید در این بخش و کاهش میزان صادرات سنگ آهن خام از کشورمان شده است.
 
نعمت‌زاده افزود: 19 طرح فولادی نیز در کشور بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا بهره‌برداری از آنها نیز زمان زیادی باقی نمانده و در مجموع تلاش خواهیم کرد تا میزان تولید فولاد در کشور را به 50 میلیون تن در سال برسانیم.
 
وی در عین حال گفت: صنعت فولاد کشور باید به سمت تأمین نیاز تخصصی کشور از جمله نیاز صنایع کلیدی نظیر کشتی‌سازی نیز گام بردارد تا بتوانیم ارزش‌افزوده بیشتری را عاید این صنعت کنیم.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم ادامه داد: استان هرمزگان موقعیت خوبی در زمینه ایجاد واحدهای فولادی دارد و نزدیکی به آبهای آزاد برای تأمین آب مورد نیاز این صنایع و همین طور وجود امکان صادراتی مطلوب در این استان موجب شده تا تمایل به ایجاد واحدهای تولید فولاد در هرمزگان افزایش یابد.
 
نعمت زاده اضافه کرد: برنامه‌ریزی شده تا میزان تولید فولاد در استان هرمزگان به 10 میلیون تن در سال برسانیم و سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان در این زمینه موجب برداشته شدن گام بزرگی در این زمینه شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار