رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان گفت: صنعت کشتی‌سازی کشور در سال‌های اخیر به رشد قابل‌ توجهی رسیده و این صنعت اکنون آماده نقش‌آفرینی ملی در حوزه اقتصاد دریامحور است.
کد خبر: ۳۱۳۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴ 18 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حسین هاشمی تختی عصر امروز در حاشیه بازدید معاون اول رئیس جمهوری از مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران، اظهار کرد: صنعت کشتی‌سازی ایران علی‌رغم برخوردار نبودن از حمایت‌های ویژه توانسته به جایگاهی قابل قبولی در منطقه دست پیدا کند و باید با استقبال از شرایط جدید در این حوزه به رشد و توسعه آن کمک کرد.
 
وی با بیان این که مزیت ایران به واسطه وجود سواحل گسترده در شمال و جنوب آن در رشد و توسعه صنعت کشتی‌سازی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تعمیر و بازسازی و نگهداری از شناورها است، خاطرنشان کرد: بی‌توجهی به این مزیت سبب فرصت‌سوزی شده و ما را از ظرفیت عظیم این بخش در اشتغال‌آفرینی و درآمدزایی ملی باز می‌دارد.
 
رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان افزود: صنعت کشتی‌سازی یک صنعت راهبردی و مادر بشمار می‌رود و رونق آن می‌تواند اشتغال را در بیش از 50 حوزه وابسته به خود تقویت‌کرده و در عین حال موجب رشد توانمندی ملی ما در سطح منطقه و جهان شود کما این که در شرایط پسابرجام نیز شاهد ابراز تمایل کشورهای مختلف برای سرمایه‌گذاری در این حوزه هستیم.
 
هاشمی تختی یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی را اعتماد به توان صنایع داخلی برشمرد و گفت: انتظار این است که شرکت‌های داخلی برای سفارش کشتی به داخل انگیزه و تمایل بیشتری از خود نشان دهند و لااقل بخشی از نیاز خود را از داخل تأمین کنند تا صنعت کشتی‌سازی کشور به رشد و پیشرفت خود ادامه دهد.
 
وی تأکید کرد: مجلس در قالب برنامه ششم توسعه کشور با همکاری دولت تلاش خواهد کرد تا قانونی الزام‌آور را در این زمینه به تصویب برساند تا شرکت‌های داخلی، سفارشات خود را به صنایع داخلی داده و از اشتغال و اعتبار داخلی حمایت کنند تا کشور مجبور نباشد ارز خود را برای ساخت محصولاتی که در داخل امکان تولید آن وجود دارد، هزینه کند.
 
نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اراده ملی در زمینه رشد توانمندی‌های فنی و علمی در حوزه دریایی موجب شده تا نیروهای مسلح کشورمان در زمینه ساخت انبوهی از شناورهای سبک و سنگین به خودکفایی دست پیدا کنند و این توانمندی در بخش صنعتی کشور نیز وجود دارد اما باید به آن اعتماد کرد تا سرمایه‌گذاری‌های عظیم علمی و مهندسی و زیرساختی در این بخش بلااستفاده نماند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار