عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: امسال 400 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی به آبرسانی روستایی اختصاص یافته است.
کد خبر: ۳۱۳۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲ 18 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد آشوری ظهر امروز در دیدار با جمعی از کشاورزان و باغداران استان هرمزگان اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در برنامه پنجم توسعه کشور دولت را ملزم کرد که بیش از 80 درصد از کل هزینه اجرای طرح‌های نوین آبیاری را در روستاها و مزارع سراسر کشور تقبل کرده و 20 درصد باقی‌مانده را نیز به صورت تسهیلات فراهم آورد.
 
وی با بیان این که اجرای روش‌های نوین آبیاری را باید از دو دهه قبل در کشور آغاز می‌کردیم، افزود: در برنامه ششم توسعه به دنبال ایجاد تسهیلات و الزاماتی برای ایجاد و ارائه الگوی کشت مناسب با اقلیم هر منطقه هستیم تا میزان تولید محصولات کشاورزی با توجه به میزان مصرفی آب و سطح زیرکشت افزایش پیدا کند.
 
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم در فرآیند آبرسانی و هم در اجرای شبکه‌های فرعی آب نیز تسهیلاتی در برنامه ششم توسعه در نظر گرفته خواهد شد و همین طور تلاش خواهیم کرد تا برغم وجود مشکلات مالی متعدد برای دولت، روند اعطای تسهیلات بلاعوض به کشاورزان برای اجرای روش‌های نوین آبیاری نیز با پوشش بیش از 80 درصد از کل هزینه‌ها در برنامه ششم توسعه تداوم پیدا کند.
 
آشوری یکی از دغدغه‌های مجلس شورای اسلامی را موضوع تأمین منابع مالی مناسب برای آبرسانی به روستاهای گرفتار با معضل خشکسالی در کشور عنوان و گفت: در بودجه سال 95 کشور اختصاص 400 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی و 1500 میلیارد تومان اعتبار را برای آبرسانی به روستاها و تخصیص آن به وزارت نیرو به تصویب رساندیم تا آبرسانی به 2هزار روستای کشور با سرعت صورت گیرد.
 
وی عنوان کرد: در حال حاضر روستاهای بسیاری در هرمزگان نیز از این اعتبارات بهره‌مند شده‌اند و امیدواریم این روند با جدیت هر چه تمام در کشور پیگیری شود.
 
نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر مشکلات زندگی در روستاها از جمله راه، آب، ارتباطات و جاده را به درستی و به نحو مناسبی رفع کنیم، بدون شک مهارجت معکوس که مطلوب کشور نیز هست، اتفاق خواهد افتاد و کانون‌های تولید در کشورمان یعنی روستاها رونق هر چه بیشتری خواهند گرفت.
 
آشوری تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی آماده‌اند تا هر کمکی که بتوان به بخش کشاورزی در کشور انجام داد را از طریق تصویب قوانین جامع انجام دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار