رئیس اداره حقوقی اداره كل حفاظت محیط‌زیست استان هرمزگان گفت: شکارچی غیرمجاز که در جریان یک جنایت مرتکب قتل دو نفر از محیط بانان در منطقه گنو هرمزگان شده بود با حکم دادگاه به دو فقره قصاص نفس با طناب دار درملأعام محکوم شد.
کد خبر: ۳۱۲۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ 17 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، غلامرضا مظفری با اعلام این خبر افزود: پرونده قتل دو محیط بان منطقه گنو هرمزگان در شعبه2 دادگاه کیفری یک استان مورد رسیدگی قرار گرفت و درنهایت حکم قصاص نفس قاتل صادر شد.
 
وی اضافه کرد: طبق این حکم "حسین.آ"، فرزند محمد به دو فقره قصاص نفس با طناب دار درملأعام و تحمل پنج سال حبس تعزیری محکم شده است.
 
روایتی از گذشته
 
اين جنايت روز سوم تيرماه اتفاق افتاد؛ ماجرا ازاین‌قرار بود كه  دو محيط‌بان به نام‌هاي محمد دهقاني و پرويز هرمزي هنگام گشت زنی در منطقه متوجه حضور دو شكارچي غيرمجاز شدند. محيط بانان خود را به شكارچيان رساندند تا آن‌ها را به خاطر حضورشان در آنجا بازخواست كنند اما وقتي يكي از محيط‌بانان به شكارچيان نزديك شد، يكي از آن‌ها كه جوان‌تر بود از فاصله نزديك به‌سوی وي شليك كرد. محيط‌بان دوم مي‌خواست از همكارش حمايت كند اما شكارچي جوان دو گلوله نيز به‌سوی او شليك كرد. آن‌ها بعدازاین جنايت با سرقت سلاح و دوربين محيط‌بانان به مكان نامعلومي گريختند.
 
از دستگیری تا اعتراف
 
به دنبال اين جنايت به دستور محسن مينا، بازپرس جنايي بندرعباس تحقيقات ويژه‌اي براي دستگيري عاملان اين جنايت آغاز شد و چند ساعت بعد متهمان كه پدر و پسري به نام‌هاي محمد و حسين هستند، در منطقه‌اي دورافتاده دستگير شدند.
 
متهمان در همان بازجويي‌هاي اوليه به قتل 2محيط‌بان اعتراف كردند و اظهاراتشان نشان داد كه حسين - 30ساله- عامل اصلي قتل هر دو محيط‌بان است. او در اعترافاتش گفت براي اينكه محيط‌بانان سلاح غيرمجاز او را توقيف نكنند دست به جنايت زده است.
 
به‌این‌ترتیب متهمان در حضور بازپرس جنايي صحنه جنايت را بازسازي كردند و پرونده اتهامي‌شان با صدور كيفرخواست به دادگاه كيفري يك استان هرمزگان فرستاده شد.
 
محكوميت متهم اصلي به قصاص درملأعام
 
 چند روز قبل متهمان در دادگاه محاكمه شدند و در انتظار رأي دادگاه بودند تا اينكه ديروز حجت‌الاسلام‌والمسلمین اكبري، رئيس‌كل دادگستري استان هرمزگان در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها از محكوميت متهم اصلي به قصاص درملأعام خبر داد.
 
به گفته وي باوجود صدور اين رأي در دادگاه اين حكم قطعي نيست و در صورت اعتراض متهم بايد در دیوان عالی كشور نيز موردبررسی قرار گيرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار