رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بندرعباس گفت: دستگاه‌ها باید موضوع فرهنگ را جدی گرفته و اعتبارات فرهنگی خود را به درستی و بر پایه برنامه‌ریزی مشترک هزینه کنند.
کد خبر: ۳۱۲۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶ 16 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، عباس پوریان صبح امروز در نشست کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار کرد: زیربنایی‌ترین اصول در اسلام فرهنگ است که زمینه را در انسان برای رسیدن به قرب الهی فراهم می‌کند و بی‌توجهی به این زمینه در اصلی بی‌توجهی به تعالی انسان بشمار می‌رود.
 
وی با بیان این که دستگاه‌ها باید موضوع فرهنگ را جدی گرفته و اعتبارات فرهنگی خود را به درستی و بر پایه برنامه‌ریزی مشترک هزینه کنند، افزود: نگاه گوشت قربانی به بودجه فرهنگی شایسته و زیبنده جامعه اسلامی ما نیست.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: باید بررسی شود که هر کدام از ادارات و دستگاه‌های استان چه میزان بودجه فرهنگی داشته و آن را چگونه و بر پایه چه اولویت‌‎هایی هزینه کرده‌اند.
 
پوریان خاطرنشان کرد: توجه به مقوله فرهنگ در نظام جمهوری اسلامی که خود ریشه‌ای فرهنگی دارد و همین طور برای ما مسلمانان اهمیتی مضاعف دارد و آنچه که امروز در دستگاه‌های مختلف به نام کار فرهنگی در جریان است، باید هماهنگ‌سازی شده و بر پایه یک استراتژی مشترک به پیش رود تا اثرگذاری آن افزایش یابد.
 
وی گفت: آمارهای زیادی در این زمینه داده می‌شود اما باید نتیجه کار و تأثیر آن در جامعه مشخص باشد که متأسفانه کمتر به آن توجه شده است.
 
عضو شورای شهر بندرعباس با اشاره به این که پراکنده‌کاری در حوزه فرهنگی یک آسیب است و راه به جایی نمی‌برد، بیان داشت: از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی انتظار داریم که ورود دقیق‌تر و هوشمندانه‌تری در موضوعات فرهنگی و همسوسازی کارکرد دستگاه‌ها در این حوزه داشته باشد و با درک اولویت‌های فرهنگی کشور سنبت به برنامه‌ریزی در آن اقدام کند.
 
پوریان، رها شدن موضوعات مهم فرهنگی و توجه به فرعیات را از جمله دلایل بازده و کارآیی پائین فعالیت‌های فرهنگی در کشورمان عنوان و تصریح کرد: متأسفانه بیشتر زمان ادارات و دستگاه‌ها را تدوین و جمع‌آوری گزارشات و زیبا کردن مجلات و تهیه بیلبوردها و بنرها می‌گیرد در حالی که ما از اصل کار بازمانده‌ایم و خودمان را به امورات سطحی مشغول داشته‌ایم.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بندرعباس اضافه کرد: گستردگی عرصه فرهنگ، کار هوشمندانه و هدایت‌ شده را می‌طلبد و باید ببینیم که کدام یک از شعبات کار فرهنگی، ما را به خدا نزدیک می‌کند و توجه تمرکزمان را در برنامه‌ریزی‌ها بر همان بخش قرار دهیم.
 
وی همچنین اظهار کرد: باید کارشناسان، روحانیون، مداحان، دانشگاهیان، رسانه‌ها، فرهنگیان و معلمان و همه کسانی که در عرصه فرهنگی حضور دارند نسبت به آینده فرهنگی کشور و استان هرمزگان دغدغه‌مند باشند و دستگاه‌های مسؤول نیز در این زمینه از مشارکت حداکثری این اقشار در برنامه‌ها استفاده کنند.
 
پوریان در پایان با تأکید بر پرهیز از نگاه سلیقه‌ای به عرصه فرهنگ، گفت: محرم مصداق فرهنگ مردمی است که بهترین وجه از سوی مردم برگزار و بیشترین مخاطب را به سوی خود جلب می‌کند و بیشترین تأثیر فرهنگی و اجتماعی و اخلاقی را بر جامعه می‌گذارد و بنابراین باید در دیگر برنامه‌های فرهنگی خود نیز از محوریت مردم در اجرای برنامه‌ها استقبال کنیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار