عضو شورای شهر بندرعباس گفت: در حوزه مدیریت شهری تجربیات بسیار خوبی در دیگر شهرها و کشورها وجود دارد که باید از آنها بهره برد.
کد خبر: ۳۱۲۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳ 16 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، هومن رفیعی عصر امروز در نشستی با موضوع بررسی موانع توسعه شهر بندرعباس اظهار کرد: شهر بندرعباس با موقعیتی بی‌نظیر در کشور همچنان در بهره‌مندی از بسیاری زیرساخت‌ها با محدودیت‌هایی مواجه است و وجود بیش از 42 درصد از مساحت کل بندرعباس با بافت‌های فرسوده سبب شده تا عملا امکان توسعه بسیاری از زیرساخت‌ها در این محلات امکان‌پذیر نباشد.
 
وی بیان کرد: یافتن راهکاری واحد برای بهبود وضعیت بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیرایمن با همکاری دیگر دستگاه‌ها بخصوص اداره کل مسکن و شهرسازی ضروری است تا بتوان خدمات شهری را به همه مناطق شهر رساند و در عین حال کیفیت آن را نیز ارتقاء داد.
 
عضو شورای شهر بندرعباس با اشاره به تلاش‌های شهرداری در طول چند سال اخیر برای بهبود وضعیت بافت‌های فرسوده، خاطرنشان کرد: معابر متعددی در این سال‌ها در محلات متراکم شهری بازگشایی شده که رضایت‌مندی مردم را به دنبال داشته و در عین حال شرایط را برای زندگی بهتر مردم فراهم آورده است.
 
رفیعی افزود: شهرداری امکانات و منابع مالی کافی برای حل فوری مشکلات شهر بندرعباس در اختیار ندارد و از سوی دیگر بسیاری از معضلات شهری به اعتبارات کلانی نیاز دارد که باید ادارات و دستگاه‌های مختلف به کمک شهرداری بیایند.
 
وی با بیان این که شهر بندرعباس به لحاظ امکانات و توانمندی‌های شهری در مقایسه با نقشی که در اقتصاد کشور ایفا می‌کند، دچار مضیقه است، گفت: اگر چه مطالبات زیادی از سوی مردم برای نقش‌آفرینی بیشتر صنایع و دستگاه‌ها در توسعه شهر مطرح است اما همچنان تمایلی از سوی صنایع در این زمینه دیده نمی‌شود و به نظر می‌آید که باید این امکان از طریق تدوین و تصویب قوانین در مجلس شورای اسلامی فراهم آید.
 
عضو شورای شهر بندرعباس ادامه داد: شهرهای مختلف کشورمان در زمینه توسعه شهری گام‌های خوبی برداشته‌اند و بخشی از اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه‌ها را از طریق سرمایه‌گذاری و بخشی را نیز از طریق جذب مجموعه حمایت‌هایی از سوی صنایع مهم آن استان‌ها تأمین کرده‌اند که ما نیز می‌توانیم با الگوگیری از این روش‌ها به توسعه شهر بندرعباس شتاب بیشتری دهیم.
 
رفیعی در عین حال تأکید کرد: شهر بندرعباس دارای قابلیت جذب سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی را داراست اما در این زمینه کمتر انگیزه و یا مشوق‌هایی ایجاد شده است و بنابراین باید از طریق دستگاه‌های مسؤول از جمله شهرداری در این زمینه گام برداشت.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار