نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس گفت: نباید اجازه دهیم توسعه شهر بندرعباس، باعث آسیب دیگر نقاط استان هرمزگان شود.
کد خبر: ۳۱۲۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ 16 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حجت‌الاسلام سیدمصطفی ذوالقدر ظهر امروز در نشست با جمعی از فعالان اجتماعی استان هرمزگان اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های جدی ما عدم توسعه نامتوازن استان هرمزگان است، به طوری که انباشت صنایع در یک منطقه باعث آسیب‌های زیست محیطی شده و از سوی دیگر برخی از نقاط استان تشنه ایجاد یک صنعت اشتغال‌زا هستند.
 
وی با بیان این که شهر بندرعباس برای توسعه به منابع قابل اطمینان آب، انرژی و ... نیاز دارد، افزود: نباید برای تأمین آب شرب شهر بندرعباس به شهرستان میناب و یا دیگر مناطق فشار آورده شود، بلکه باید دستگاه‌های مسؤول به‌ طور جدی پیگیر ایجاد آب‌شیرین‌کن شهر بندرعباس باشند.
 
نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس عنوان کرد: دشت‌های آبی میناب دیگر ظرفیت و توان برداشت بیش از آنچه که اکنون از آن صورت می‌گیرد را ندارند و اگر فکری به حال دشت میناب نشود، روز به روز بحران آب ابعاد فاجعه‌بارتری به خود می‌گیرد.
 
ذوالقدر با اشاره به تداوم خشکسالی‌های 18 ساله در استان هرمزگان و وضعیت حاد سفره‌های آب زیرزمینی در همه مناطق استان، اضافه کرد: حتی انتقال آب از استان‌های همجوار به غرب استان هرمزگان نیز نتوانسته نیاز شهرهای غربی استان را به طور کامل پوشش دهد و لذا از دولت انتظار داریم که اعتبارات ضربتی برای ایجاد و تکمیل پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در نظر بگیرد.
 
عضو کمیسیون شوراهای مجلس ادامه داد: سیاست‌های کلی نظام مبتنی بر توسعه جمعیت در مناطق ساحلی و جزایر جنوبی کشورمان است، اما کمبود آب و اعتبارات توسعه‌ای در این مناطق موجب بروز چالش‌هایی شده که حتی جمعیت فعلی را نیز با مشکل آب مواجه کرده است.
 
وی گفت: شهر بزرگی مانند بندرعباس باید حداقل دو تا سه آب‌شیرینکن بزرگ داشته باشد تا برای تأمین آب مورد نیاز به منابع آبی شهرهای همجوار وابسته نباشد و ضروری است تا در این زمینه پیگیری‌های بیشتری صورت گیرد.
 
ذوالقدر از توان صنایع غرب بندرعباس برای ساخت آب‌شیرین‌کن خبر داد و بیان کرد: این صنایع باید به کمک حل مشکل استان بیایند و لااقل برای نیاز خود و شهرک‌های اطراف‌شان در زمینه ایجاد آب‌شیرین‌کن همت کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار