با مساعد شدن شرایط آب و هوایی و آغاز رونق فصل گردشگری جنوب کشور، هم اکنون روزانه بین 50 تا 100 نفر گردشگر از جاذبه های طبیعی جزیره هنگام دیدن می کنند.
کد خبر: ۳۱۱۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵ 15 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، فعال بخش خصوصی در گردشگری دریایی جزیره هنگام اظهار داشت: با مساعد شدن شرایط آب و هوایی شاهد آغاز رونق گردشگری جزیره هنگام هستیم.
 
افشین عباس نژاد هنگامی با اشاره به اینکه هم اکنون روزانه 10 فروند قایق به گردشگران خدمات رسانی می کنند، بیان کرد: این قایق ها از طریق اسکله های کندالو و شیب دراز در جزیره قشم گردشگران را به جزیره هنگام وارد می کنند.
 
سرمایه گذار بخش خصوصی در امر گردشگری جزیره هنگام افزود: معمولاً روزانه بین 50 تا 100 نفر گردشگر از جزیره قشم وارد جزیره هنگام شده و از جذابیت های طبیعی این جزیره دیدن می کنند.
 
وی با اشاره به اینکه اکثر گردشگرانی که طی شش ماه دوم سال به قشم سفر می کنند در سفر خود برنامه ای برای سفر به جزیره هنگام نیز در نظر می گیرند، بیان کرد: با تبلیغات گسترده و حمایت سازمان منطقه آزاد قشم انتظار می رود شاهد افزایش ورود گردشگران به جزیره هنگام باشیم.
 
وی یادآور شد: میزان گردشگران ورودی به هنگام در روزهای پنجشنبه و جمعه افزایش چشمگیری می یابد که دلیل آن حضور مسافران استان های همجوار است که اکثر آنها از طریق سفرهای دریایی وارد قشم و سپس جزیره هنگام می شوند.
 
این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی تصریح کرد: به دلیل اینکه هنوز کاملاً گرمای هوا برطرف نشده است، لذا امکان مشاهده دسته های دلفین به ندرت پیش می آید.
 
وی اظهار داشت: اما امکان بازدید از جاذبه های طبیعی جزیره هنگام نظیر آکواریوم طبیعی، جبیرها، ساحل نقره ای، گشت زنی در اطراف جزیره و گشت داخل جزیره برای گردشگران فراهم است.
 
به گفته عباس نژاد هنگامی همچنین گردشگران می توانند از بازارچه صنایع دستی و رستوران محلی جزیره هنگام که توسط بانوان جزیره اداره می شوند، دیدن کنند و از خدمات آنها بهره مند شوند.
 
به گفته وی، گشت دریایی و گشت در خشکی جزیره از جمله برنامه هایی است که برای گردشگران در نظر گرفته می شود.
 
عباس نژاد هنگامی همچنین از نقاط دیدنی جزیره را تأسیسات بندری انگلیسی‌ها دانست و گفت: تماشای دسته‌های دلفین اطراف جزیره یکی دیگر از دیدنی‌های این جزیره به شمار می‌رود.
 
این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی جزیره هنگام عنوان کرد: شنا و غواصی در سواحل پیرامون جزیره و تماشای لاکپشت های دریایی، سواحل زیبای صخره‌ای و شنی از جمله جاذبه های دریایی اطراف هنگام و طبیعت منحصر به فرد، آهوان و تنها پارک کروکودیل کشور از جاذبه‌های داخل جزیره هنگام محسوب می‌شوند.
 
وی اذعان داشت: با خنک تر شدن آب و هوا از آذر ماه شاهد ورود تعداد بسیار بیشتری گردشگر به جزیره هنگام هستیم که این امر تا پایان نوروز سال آینده ادامه خواهد داشت.
 
وی در ادامه گفته های خود بر ضرورت حفاظت از دلفین های جزیره هنگام به عنوان اصلی ترین جاذبه گردشگری این جزیره تاکید کرد و گفت: متاسفانه حضور قایق های صیادی در نزدیکی جزیره هنگام باعث فراری دادن این پستانداران دریایی می شود.
 
عباس نژاد هنگامی با اشاره به اینکه فراری دادن دلفین ها توسط قایقهای صیادی تاثیر منفی بر گردشگری جزیره هنگام خواهد داشت، بیان کرد: توسعه گردشگری جزیره هنگام درصورتی که با حفاظت محیط زیست آبهای خلیج فارس همراه نباشد بدون شک باعث از بین رفتن تدریجی جاذبه های توریستی خواهد شد.
 
وی گفت: یکی از مهمترین دلایل شهرت گردشگری جزیره هنگام به دلیل حضور گروهی دلفین ها در اطراف جزیره است که اگر روزی دلفین ها از این منطقه مهاجرت کنند، گردشگری جزیره هنگام نیز با رکود مواجه خواهد شد.
 
این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی از مسئولان محیط زیست و سازمان شیلات درخواست کرد تا با نظارت بیشتر بر فعالیت صیادان غیر مجاز در اطراف جزیره هنگام نسبت به حفاظت از دلفین های ساکن اطراف این جزیره اقدامات لازم را انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار