عضو شورای شهر بندرعباس گفت: متأسفانه در زمینه استفاده از ساحل در استان هرمزگان و شهر بندرعباس برنامه‌ریزی خوبی نداشته‌ایم.
کد خبر: ۳۱۱۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰ 15 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، اسلام باوقار عصر امروز در نشستی با موضوع توسعه شهر بندرعباس که با حضور جمعی از جوانان محلات مختلف شهر برگزار شد، اظهار کرد: یکی از چالش‌های اساسی ما بی‌توجهی به ظرفیت‌های بزرگ جغرافیایی و اجتماعی کشورمان در مناطق مختلف از جمله در استان هرمزگان است به طوری که استفاده مطلوبی از این ظرفیت‌های خدادادی نداریم و عملا بسیاری از این مواهب بلااستفاده باقی مانده است.
 
وی با اشاره به سواحل گسترده استان هرمزگان و شهر بندرعباس، افزود: باید ببینیم که ما چه استفاده‌ای از این مواهب الهی برده‌ایم و جز در زمینه ایجاد برخی بنادر تجاری، استفاده دیگری از سواحل‌مان داشته‌ایم؟
 
عضو شورای شهر بندرعباس ادامه داد: بسیاری از شهرهای توسعه‌یافته جهان در جوار دریاها شکل گرفته‌اند و بسیاری از کشورها الگوهای موفقی در زمینه توسعه شهرهای ساحلی دارند که می‌توان با الهام‌گیری از طرح‌ها و نقشه‌های آنان در زمینه توسعه سواحل از این قابلیت ارزشمند در بیش از 1500 کیلومتر از سواحل جنوبی کشورمان بهره برد.
 
باوقار با بیان این که ما در استان هرمزگان از یک درصد ساحل‌مان نیز استفاده مناسب نکرده‌ایم، اضافه کرد: در طول ساحل چند کیلومتری شهر بندرعباس از بندر شهید باهنر تا فرودگاه بندرعباس هیچ برنامه‌ریزی منسجمی جز ساخت چند پارک کوچک برای بهره‌گیری از ساحل نداشته‌ایم و این وضعیت در شهرهای مختلف ساحلی استان هرمزگان و جزایر آن نیز مشاهده می‌شود.
 
وی با تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی ملی در زمینه توسعه سواحل جنوبی کشورمان و تمرکز سرمایه‌گذاری‌ها بر این حوزه، خاطرنشان کرد: اقدام خوب دولت در برنامه ششم توسعه کشور مبنی بر ایجاد سازمان توسعه سواحل مکران باید در زمینه توسعه دیگر سواحل کشورمان و سواحل جزایر نیز گسترش یابد تا شاهد تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه استفاده از سواحل جنوبی کشورمان باشیم.
 
عضو شورای شهر بندرعباس گفت: اقتصاد مقاومتی تنها محدود به تولید نیست بلکه باید در همه امورات مربوط به اقتصاد در کشور مورد توجه قرار گیرد و یکی از ظرفیت‌هایی که می‌توان از آن در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کرد، سواحل و قابلیت‌های متعدد آن در زمینه ایجاد اشتغال و درآمدزایی کلان برای کشور است.
 
باوقار تصریح کرد: در زمینه سرمایه‌گذاری در سواحل با برخی از چالش‌های قانونی مواجه هستیم و هنوز شهرداری‌های شهرهای ساحلی تعریف مشخصی در زمینه حریم 60 متر و حدود آن ندارد به طوری که در شهرهای شمالی کشورمان شاهد ساخت مجتمع‌های بزرگ تفریحی و تجاری در لب دریا و در فاصله کمتر از 20 متری از دریا هستیم اما شرایط در استان‌های جنوبی متفاوت بوده و حتی اجازه ساخت مجتمع‌های عمومی و فرهنگی در ساحل داده نمی‌شود.
 
وی از نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس نیز خواست تا در این باره وارد میدان شده و تکلیف سرمایه‌گذاری‌های ساحلی را مشخص کنند تا بتوان به طور قانونی و دقیق با سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در ساحل وارد مذاکره شد و شهرداری‌های شهرهای جنوبی نظیر شهرداری بندرعباس نیز تکلیف خود را بدانند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار