عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: عمده‌ترین مشکل جهان اسلام عقب‌ماندگی ناشی از اختلاف افکنی دشمنان میان کشورهای اسلامی است.
کد خبر: ۳۰۱۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴ 25 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد آشوری صبح امروز در حاشیه دیدار با جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی استان هرمزگان اظهار کرد: بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز عید غدیر سرشار از نکات ارزنده و منحصربفردی است که نقشه راه جهان اسلام و راه حل رفع بسیاری از مشکلات دنیای اسلام را مشخص می‌کند و اگر توجه کافی و وافی به منویات ایشان بخصوص در زمینه اتحاد شیعه و اهل‌سنت صورت گیرد، عقب‌ماندگی جهان اسلام نیز برطرف خواهد شد.
 
وی با بیان این که متأسفانه دنیای اسلام با مشکلات بسیار سختی دست و پنجه نرم می‌کند، افزود: بخش قابل توجهی از این مشکلات ناشی از دخالت بیگانگان در امور داخلی جهان اسلام و کشورهای منطقه است به طوری که غربی‌ها به مشکلات جهان اسلام دامن می‌زنند و حاضر نیستند که مشکلات منطقه با راه حل داخلی کشورها و ملت‌ها حل و فصل شود.
 
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: منطقه خلیج فارس منطقه حساسی است که تقریبا در طول چند دهه اخیر هرگز روی آرامش به خود ندیده است روزی بیگانگان با تجهیز صدام و رژیم بعثی عراق باعث 8 سال جنگ دو کشور مسلمان با یکدیگر شدند و بلافاصله پس از آن جنگ کویت به راه افتاد.  
 
آشوری ادامه داد: پس از جنگ کویت شاهد تنش و بحران در سطح منطقه و حمله آمریکا به افغانستان و عراق بودیم و اکنون نیز آتش جنگ در سوریه و یمن و لیبی و عراق با وجود تروریست‌ها همچنان وجود دارد و از سوی دیگر در طول همه این سال‌ها به خصوص در 6 دهه اخیر شاهد تجاوز بی‌امان صهیونیست‌ها به مردم مظلوم فلسطین بوده‌ایم و که گاهی با دست‌درازی به خاک لبنان نیز همراه بوده است.
 
وی عنوان داشت: درد بزرگ جهان اسلام وابسته بودن سران برخی از کشورهای اسلامی به غرب و ترس و واهمه آنها از سرنگونی به دست دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی غربی است که متأسفانه از ملت خویش فاصله گرفته و به چنگال آنان افتاده‌اند و اکنون نیز سیاست‌های خصمانه آنان را در منطقه پیاده می‌کنند.
 
نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: افراطی‌گری در جهان اسلام به واسطه حمایت‌های مالی و تسلیحاتی غرب از تروریست‌ها رو به افزایش است و اگر فکری اساسی در این زمینه صورت نگیرد، تروریست‌ها دامنه عملیات خود را به سرعت توسعه خواهند داد و در منطقه ماندگار خواهند شد.
 
وی با طرح این پرسش که چرا آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در مقابله با تروریست‌های تکفیری منفعلانه عمل می‌کنند، افزود: تروریست‌ها حاشیه امنی برای صهیونیست‌ها ایجاد کرده‌اند و عملا از زمانی که تروریست‌ها در منطقه شکل گرفته‌اند موضوع بیداری اسلامی و مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شده است و تنها ایران در این زمینه در مجامع بین‌المللی سخن می‌گوید.
 
آشوری در پایان به تلاش تروریست‌ها و حامیان منطقه‌ای آنان برای ضربه زدن به امنیت داخلی ملت ایران اشاره و یاد و خاطره همه شهدای مدافع حرم را گرامی‌داشت و گفت: اگر تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و اراده استوار سپاه پاسداران در دفاع از حریم اهل‌بیت و حدود و حریم کشورمان نبود، امنیت کنونی را شاهد نبودیم و باید قدر تلاش‌های مستمر نیروهای امنیتی کشورمان را در داخل و خارج از مرزها بدانیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار