دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته باید هر دانش‌آموزی در یک رشته مهارتی، مدرک کسب کند و کار بعدی ما تقویت کمی و کیفی هنرستان‌های کار و دانش در سراسر کشور است.
کد خبر: ۳۰۱۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹ 25 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، دکترمهدی نوید ادهم صبح امروز(سوم مهر ماه) در مراسم بازگشایی مدارس شهر بندرعباس که در هنرستان شهید رجایی بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: همراه شدن فصل بازگشایی مدارس در کشور با هفته دفاع مقدس را باید به فال نیک گرفته و در راه توسعه فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه گام برداریم تا نسل آینده این کشور با میراث گرانبها و ارزشمندی که از شهدا و ایثارگران و امام(ره) آشنا شده و قدر آن را بدانند.
 
وی افزود: رزمندگان اسلام در سال‌های دفاع مقدس به جنگ با متجاوزان بعثی رفتند و اکنون معلمان و مربیان و دانش‌آموزان ما نیز با آغاز با نشاط سال تحصیلی به جنگ با تاریکی و ظلمت می‌روند تا آینده ایران اسلامی را با دستان خویش و با علم و دانش و عمل بسازند.
 
نوید خاطرنشان کرد: اولویت اصلی خانواده آموزش و پرورش باید اجرای سند تحول بنیادی برای رشد ظرفیت‌های مختلف این مجموعه باشد.
 
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان این که اولویت اصلی آموزش و پرورش در حال حاضر اجرای سند بنیادی تحول برای رساندن جایگاه آموزش و پرورش به جایگاه واقعی‌اش در کشور و داشتن آموزش و پرورش در شان کشورمان است که باید با همکاری معلمان و مربیان و دانش‌آموزان اجرایی شود.
 
نوید ادهم ادامه داد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته باید هر دانش‌آموزی در یک رشته مهارتی، مدرک کسب کند و کار بعدی ما تقویت کمی و کیفی هنرستان‌های کار و دانش در سراسر کشور است.
 
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در رشته‌های فنی طی چند سال اخیر استقبال خوبی از ناحیه دانش‌آموزان صورت گرفته و وزارتخانه درصدد است تا با طراحی رشته‌های جدید و برنامه‌ریزی در این زمینه به تقویت و رشد این بخش کمک کند.
 
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش کشور گفت: هدف ما طراحی رشته‌های جدیدی است که امروز و آینده کشور به آنها نیاز داریم.
 
نوید ادهم اضافه کرد: حدود 600 پژوهش‌سرا در کشور وجود دارد که فعالیت‌های خوب و مناسبی در آنها در جریان است و باید همه کمک کنیم تا مدیران و معلمان و دانش‌آموزان بتوانند به نحو شایسته‌ای سند تحول بنیادین را در کشور اجرا کنند.
 
وی به ظرفیت‌های استان هرمزگان و ضرورت جهت‌گیری رشته‌های فنی به سوی استفاده از مواهب خدادادی در این منطقه بخصوص در حوزه دریا اشاره و عنوان کرد: امیدواریم با همت عالی خانواده آموزش و پرورش هرمزگان و عزم جدی‌تر دانش‌آموزان و همکاری اولیاء شاهد رشد و ترقی چند پله‌ای این استان در حوزه آموزش و پرورش در سال جاری باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار