استاندار هرمزگان گفت: طرح هاي توسعه اي و ايجاد مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در سواحل شرق و غرب هرمزگان در حال اجراست كه كشورهايي از جمله چين، روسيه و كره جنوبي براي سرمايه گذاري در اين مناطق اعلام آمادگي كرده اند و ما علاقه منديم كشور ايتاليا نيز در اين سرمايه گذاري‌ها حضور داشته باشد.
کد خبر: ۳۰۱۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸ 25 September 2016
 به گزارش تابناک هرمزگان، دکتر جاسم جادری در ديدار با سفير ايتاليا در جمهوري اسلامي ايران با بيان اينكه دو كشور ايران و ايتاليا به لحاظ تاريخي و فرهنگي داراي اشتراكات بسياري هستند، عنوان كرد: دولت و ملت ايتاليا همواره مواضعي معتدلانه نسبت به ايران داشته اند و ارتباط خوبي ميان دو كشور برقرار بوده است.
 
وي كشته شدن تعدادي از مردم ايتاليا در حادثه اخير وقوع زلزله در اين كشور را تسليت گفت و ضمن ابراز همدردي با مردم و دولت اين كشور، افزود: متاسفانه اين زلزله خسارت هاي جاني و مالي براي كشور ايتاليا به همراه داشت و از طرف مردم هرمزگان اين حادثه را تسليت مي گويم.
 
وی با اشاره به اینکه هرمزگان زمينه هاي مناسبي براي همكاري با كشور ايتاليا دارد گفت: اين استان از بنادر بزرگ تجاري برخوردار است و در كنار سواحل خليج فارس و درياي عمان قرار گرفته و از زمينه هاي مناسبي براي همكاري با كشور ايتاليا برخوردار است.
 
استاندار هرمزگان در ادامه اين استان را قطب توليد فولاد در ايران معرفي كرد و افزود: اين استان همچنين از بنادر بزرگ تجاري برخوردار است و در كنار سواحل خليج فارس و درياي عمان قرار گرفته و از زمينه هاي مناسبي براي همكاري با كشور ايتاليا برخوردار است.
 
جادري تصريح كرد: طرح هاي توسعه اي و ايجاد مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در سواحل شرق و غرب هرمزگان در حال اجراست كه كشورهايي از جمله چين، روسيه و كره جنوبي براي سرمايه گذاري در اين مناطق اعلام آمادگي كرده اند و ما علاقه منديم كشور ايتاليا نيز در اين سرمايه گذاري ها حضور داشته باشد.
 
وي گفت: صنايع نفت و گاز و پتروشيمي نيز از ديگر ظرفيت هاي هرمزگان براي سرمايه گذاري و انجام فعاليت هاي اقتصادي است.
 
استاندار هرمزگان در پایان به پهلوگيري ناوشكن كشور ايتاليا در بندرعباس اشاره كرد و گفت: حضور اين ناوشكن مي تواند موجب مستحكم تر شدن روابط نظامي بين دو كشور ايران و ايتاليا شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار