سفير ايتاليا در جمهوري اسلامي ايران، کشور ايتاليا را دوستي قديمي براي ايران و به خصوص استان هرمزگان دانست و اظهار کرد: ما احساس نزديكي و دوستي بسياري نسبت به بندرعباس و استان هرمزگان داريم و علاقه مند به توسعه روابط اقتصادي و صنعتي با اين استان هستيم.
کد خبر: ۳۰۱۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸ 25 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مائورو كونچاتوري در دیدار با استاندار هرمزگان، افزود: هم اكنون در اوج روابط مودت آميز ميان ايران و ايتاليا قرار داريم و رئيس جمهوري ايران و نخست وزير ايتاليا سه روز قبل نيز در نيويورك براي چهارمين بار طي ساليان اخير با يكديگر ملاقات داشتند و در اين ديدار بر تلاش مضاعف در راستاي توسعه روابط تاكيد شد.
 
سفير ايتاليا در جمهوري اسلامي ايران بر لزوم افزايش همكاري ميان ايران و ايتاليا در هرمزگان از جمله در زمينه توليد فولاد و فناوري هاي نوين تاكيد كرد و بيان داشت: شركت هاي ايتاليايي علاقه بسياري براي حضور در فعاليت هاي بندري در استان هرمزگان دارند و نياز است با سرعت بيشتري در اين زمينه گام برداريم.
 
كونچاتوري خاطرنشان كرد: ايران و ايتاليا شناخت عميقي نسبت به يكديگر دارند و در مسير ارتباطي جاده ابريشم ارتباط كهن و ديرينه اي با هم داشته اند كه اين امر مي تواند زمينه مناسبي براي توسعه ارتباطات دو كشور باشد.
 
وي با اشاره به پهلوگيري ناوشكن يورو از كشور ايتاليا در بندرعباس، اضافه كرد: اين حضور نشانه مثبتي در ارتباط دو طرف است كه مي تواند پيوند بيشتري ميان دو كشور ايجاد كند.
 
در اين ديدار كه فرمانده منطقه يكم نيروي دريايي ارتش و فرماندهان ناوشكن ايتاليايي يورو نيز حضور داشتند، دو طرف هدايايي را به رسم يادبود به يكديگر اهدا كردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار