فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی امامت نداجا گفت: ناو اعزامی از کشور ایتالیا با نام «یورو» در اسکله منطقه یکم امامت نیروی دریایی راهبری ارتش جمهوری اسلامی ایران پهلو گرفت.
کد خبر: ۳۰۱۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵ 24 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، امیر دریادار حسین آزاد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به بین‌المللی بودن نیروی دریایی در تمامی کشورهای جهان، هر ساله یگان‌های نظامی دریایی متشکل از ناوها و یگان‌های پروازی در قالب ناوگروه به کشورهای دیگر عزیمت می‌کنند.
 
وی افزود: هدف از این سفرها، تعاملات دریایی بین‌المللی و گاهی به‌ منظور انجام تمرینات دریایی مشترک و یا انجام رزمایش‌های مشترک بین دو یا چند کشور است.
 
فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی امامت نداجا گفت: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با حضور فعال در این میدان ضمن حضور در مجامع بین‌المللی دریایی اعم از برگزاری نشست‌ها و همایش‌های دریایی و نیز سفرهای دریانوردی، هرساله میزبان ناوگروه‌های اعزامی از کشورهای مختلف دنیا بوده است.
 
آزاد اضافه کرد: از آنجا که دشمن همیشه به‌دنبال تخریب جمهوری اسلامی ایران بوده و تلاش در اجرای پروژه ایران‌هراسی و ناامن بودن ایران داشته است، لیکن با اثبات حقیقت برای کشورهای همسایه، منطقه و دیگر کشورهای جهان در خصوص امنیت بالای این مرز و بوم در دنیا، نیروهای نظامی سایر کشورها بالاخص نیروی دریایی، به ایران عزیمت و در برنامه‌های مشترک فی‌مابین شرکت می کنند.
 
وی ادامه داد: در این بین ناو اعزامی از کشور ایتالیا با اهداف سیاسی، فرهنگی و نظامی به ایران سفر کرده است.
 
فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی امامت نداجا تصریح کرد: ناو ایتالیایی در مدت حضور خود در بندرعباس ضمن دیدار با برخی مسؤولان کشوری و لشکری از برخی جزایر استان هرمزگان نیز دیدن نموده و نیز با دستاوردهای رزمی و دفاعی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران که به دست توانمند کارکنان این نیرو ساخته شده است آشنا خواهند شد.
 
آزاد خاطرنشان کرد: همچنین برخی فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی، انجام تمرینات دریایی مشترک و تعاملات سیاسی ازجمله برنامه‌های ناو ایتالیایی است.
 
پس از انجام مراسم استقبال از ناو ایتالیایی یورو، فرمانده ناو یورو به همراه سفیر کشور ایتالیا و همچنین وابسته نظامی کشور ایتالیا در ایران با فرمانده منطقه یکم امامت دیدار کردند، در این دیدار امیر دریادار دوم حسین آزاد ضمن خوش آمدگویی به مسؤولان لشکری و کشوری ایتالیا، از تعاملات دریایی و سیاسی بین دو کشور و مشترکات فرهنگی سخن گفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار