شهردار بندرعباس گفت: برای رسیدن به پیشرفت و کنار زدن مشکلات از پیش روی مردم به فرهنگ دفاع مقدس و روحیه جهادی نیاز داریم.
کد خبر: ۳۰۰۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵ 23 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، عباس امینی‌زاده صبح امروز در جمع شماری از مردم محلات شهر بندرعباس با یادآوری نقش و تأثیر کلام نورانی امام راحل در شکل‌دهی به یک بسیج عمومی برای مقابله با توطئه شوم تجزیه ایران و ضربه زدن به انقلاب اسلامی اظهار کرد: درک پیام امام خمینی (ره) و آمادگی همه‌جانبه ملت ایران موجب شد تا دشمن بعثی در اولین گام‌های خود با شکست مواجه شود و سرنوشت جنگ به کلی تغییر کند.
 
وی با بیان اینکه اگر حمایت‌های غرب و برخی از کشورهای مرتجع منطقه از صدام نبود، رژیم بعثی قدرت مقابله با ملت ایران را حتی برای چند روز نداشت، افزود: به اندازه‌ای به رژیم بعثی عراق تجهیزات و امکانات و تسلیحات نظامی داده شده بود که تصور مقاومت هیچ ارتش مردمی را در برابر آن نمی‌دیدند و حقیقتا اگر نقش رهبری امام خمینی(ره) در این میان نبود، ایستادگی در برابر دشمن بعثی میسر نمی‌شد.
 
شهردار بندرعباس ادامه داد: ارزش‌های اصیلی که بر جبهه‌های جنگ حاکم بود موجب شکل‌گیری فرهنگ اصیل و ارزشمندی در میان رزمندگان شد که محوریت در آن با ایمان، اعتقاد و ایثار بود و هر عملی بر پایه یکی از این عناصر شکل می‌گرفت.
 
امینی‌زاده خاطرنشان کرد: ممکن ساختن سخت‌ترین شرایط برای دفاع از میهن اسلامی‌مان تنهادر سایه اندیشه جهادی صورت می‌گرفت و درست همان نقطه‌ای که دشمن به عنوان نقطه ضعف قوای مسلح ایرانی قلمداد می‌کرد در سایه یک همت جمعی به نقطه قوت بدل می‌شد و دشمنان مات و مبهوت چنین عزم راسخ و انگیزه الهی می‌شدند.
 
وی گفت: دفاع مقدس یکی از عوامل حفظ انقلاب اسلامی شد چرا که اگر چه هزاران فرزند این سرزمین به پای عزت و شرف این آب و خاک و برای اسلام فدا شدند و هزاران تن دیگر نیز به افتخار جانبازی نائل آمدند اما راه و روش ایستادگی و عزت‌مندی در وجود ملت ایران به واسطه جنگ نهادینه و رسالت سنگین صیانت از انقلاب اسلامی مورد تأکید قرار گرفت.
 
شهردار بندرعباس عنوان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری به فرهنگ دفاع مقدس و اندیشه جهادی بر آمده از آن نیازمندیم تا بتوانیم با درک درست از شرایط تاریخی خود گام برداشته و ایران اسلامی را به جایگاه واقعی خود در منطقه و جهان برسانیم.
 
امینی‌زاده تبعیت از رهبری را روشن‌کننده راه پیش روی ملت ایران در افق آینده کشورمان دانست و اضافه کرد: هر شهیدی به مثابه یک الگو و یک عامل تقویت کننده ایمان و اعتقاد در وجود همه ایرانیان عمل می‌کند و عمل به سیره شهدا را باید به یک رسالت اساسی برای خود تبدیل کنیم تا در پیروی از ولی زمان خودمان دچار گمراهی نشویم.
 
وی به نقش پرشور و تعیین کننده رزمندگان هرمزگانی در جبهه‌های حق علیه باطل اشاره و تصریح کرد: هیچ محله و یا روستایی را در هرمزگان نمی‌توان یافت که عطرآگین به وجود شهیدان نباشد و این خود گواهی بر رشادت رزمندگان هرمزگان در طول دوران دفاع مقدس است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار