فرمانده منطقه یکم دریایی ارتش گفت: ارتش متناسب با اشکال مختلف تهدیدات آمادگی خود در راه دفاع از ایران و اسلام را ارتقاء داده است.
کد خبر: ۳۰۰۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳ 23 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، امیردریادار حسین آزاد ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول همه سال‌های بعد از انقلاب اسلامی نسبت به گسترش فرهنگ جهاد و شهادت در میان تمام عناصر خود اقدام کرده و اکنون همه اجزای ارتش با ایمان و اراده راسخ آماده جانفشانی در راه آرمان‌های امام خمینی (ره) و شهدای سرافراز و دفاع از کیان کشورمان هستند.
 
وی افزود: ارتش توانمندی‌های خود را با اشکال مختلف تهدید متناسب‌سازی کرده و اکنون توان نیروی دریایی ارتش در زمینه مقابله با هرگونه تعدی و تعرض به حریم کشورمان به قدری افزایش یافته که در باور دشمنان ملت ایران نمی‌گنجد.
 
فرمانده منطقه یکم دریایی ارتش با بیان اینکه اکنون ارتش جمهوری اسلامی ایران قادر است با اقتدار ویژه‌ای در آب‌های آزاد اقدام به دریانوردی کند، ادامه داد: توان لجستیکی و قابلیت رزمی بالایی برای حضور در آب‌های آزاد نیاز است و تنها تعداد معدودی از کشورها در این عرصه قدم نهاده‌اند که نیروی دریایی راهبردی ارتش تاکنون موفق به اعزام بیش از 40 ناوگروه به آب‌های آزاد و انجام صدها مأموریت موفق در این مناطق در مقابله با دزدان دریایی شده است.
 
دریادار آزاد عنوان کرد: اقتدار امروز ایران اسلامی در سایه توجه به موضوع بازدارندگی و رشد توانمندی‌های نظامی به دست آمده است و حمایت مردم و تدابیر هوشمندانه و دوراندیشانه رهبر معظم انقلاب اسلامی از قوای مسلح عامل اصلی در رشد چشمگیر بوده است.
 
وی با اشاره به مجاهدت‌های بی‌شمار پرسنل نیروی دریایی ارتش در دوران جنگ تحمیلی، یاد و خاطره همه شهدای دلاورمرد دوران دفاع مقدس را گرامی‌داشت و گفت: حاصل همدلی میان ارتش و سپاه و بسیج و نیروی انتظامی سبب خلق امنیت پایدار کنونی و ایفای نقش تعیین‌کننده توسط جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و جهان شده است.
 
فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: پشتوانه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران مهم‌ترین عامل اقتدار ارتش به شمار می‌رود و امروز ارتش قدرتمند‌تر از هر زمان دیگری آماده دفاع از کشور است.
 
دریادار آزاد از اصلی‌ترین عوامل پیروزی ملت ایران در جنگ را اتحاد و انسجام تحت لوای ولایت برشمرد و گفت: ما در جنگ با دشمنی مواجه بودیم که از سوی بیش از 50 دولت و ملیت مختلف حمایت می‌شد و همه دولت‌های غربی به گونه‌ای با حمایت تسلیحاتی یا اطلاعاتی و ... به بعثی‌ها کمک می‌کردند اما اراده ملت ایران و اتکا به ذات اقدس الهی موجب غلبه بر همه دشمنان شد.
 
وی تأکید کرد: امنیت امروز ایران با هیچ کشوری در منطقه قابل مقایسه نیست و ریشه این امنیت فراگیر را باید در اقتدار حاصل از دوران دفاع مقدس بدانیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار