استاندار سیستان و بلوچستان در بازدید از اداره‌کل منابع طبیعی سیستان و بلوچستان گفت: مسئولان عرصه منابع طبیعی سیستان و بلوچستان باید با روان‌سازی واگذاری عرصه‌های طبیعی به مردم، زمینه کاربری مناسب این اراضی را فراهم کنند.
کد خبر: ۳۰۰۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۳:۳۲ 23 September 2016
علی‌اوسط هاشمی در بازدید از اداره‌کل منابع طبیعی سیستان و بلوچستان و دیدار با مدیران و کارکنان این اداره در زاهدان، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس از ارتباط تنگاتنگ مردم و دولت به عنوان عامل پیروزی حکومت‌ها یاد کرد و اظهار داشت: حضور و اراده مردم در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس به عنوان نمونه بارز همبستگی و همدلی میان ملت‌ها و دولت‌ها است که امروز برای ملت‌های آزادی‌خواه دنیا الگو شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به وجود 1300 گونه گیاهی در سطح استان، تاکید کرد: روان‌سازی در واگذاری عرصه‌های طبیعی سیستان و بلوچستان با رویکرد کاربردی و بر مبنای اقتصاد مقاومتی به مردم استان، یک امر ضروری است.

وی با اشاره به وجود 14 میلیون هکتار عرصه طبیعی در سطح استان سیستان و بلوچستان خواستار مشارکت دادن مردم در حراست از این عرصه شد و بیان داشت: قرار نیست همواره به دنبال توسعه ساختارهای اداری باشیم، بلکه باید زمینه نقش‌پذیری و مشارکت دادن مردم و تشکل‌های مردم نهاد و تعاونی‌های مردمی را در این زمینه گسترش دهیم.

هاشمی همچنین به 18 سال خشکسالی و مشکلات ناشی از آن در استان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در این اوضاع منابع طبیعی سیستان و بلوچستان باید به خوبی نقش خود را در اشتغال، زیست بهتر و هوای پاک و ثروت ملی در سطح کلان و ملی نشان دهد.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر مدیریت بحران در شرایط خشکسالی با هدف کاهش مشکلات مردم، گفت: باید با برنامه‌ریزی و استفاده ازروش‌های نوین، زمینه تثبیت شن‌های روان را در پنج کانون بحران استان فراهم کنیم.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت تهیه طرح جامع منابع طبیعی و توسعه طرح‌های آبخیزداری استان عنوان کرد: 83 درصد اراضی سیستان و بلوچستان در اختیار اداره‌کل منابع طبیعی استان قرار دارد و می‌طلبد با مدیریت صحیح و مشارکت‌پذیری مردم از تصرف غیرقانونی عرصه‌های طبیعی استان جلوگیری شود.

مدیرکل منابع طبیعی سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار اظهار داتش: هم‌اکنون در سیستان وبلوچستان پنج کانون بحرانی شن وجود دارد که سه کانون در منطقه سیستان و دو کانون در منطقه بلوچستان واقع شده است.

عبدالباسط پاکزاد گفت: با اقدامات انجام شده تاکنون 70 درصد ازکانون بحرانی "نیاتک" منطقه سیستان تثبیت شده است.

وی اضافه کرد: با استفاده از سیلاب‌های اخیر شمال استان امسال هفت هزار هکتار از تالاب هامون زیرآب رفت که در پی آن از پوشش گیاهی برخوردار شده است.

پاکزاد بیان داشت: در حال حاضر معادل 800 میلیارد تومان طرح‌های آبخیزداری برای استان تهیه شده که در صورت تامین اعتبار می‌تواند نقش موثری در حفظ و توسعه عرصه‌ها و مراتع طبیعی سیستان و بلوچستان ایفا کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار