معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از اقدام عملی برای پیوستن قشم به لیگ شهرهای تاریخی جهان خبر داد.
کد خبر: ۲۹۹۳۶۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰ 21 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، فرزین حقدل صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای پیوستن قشم به مجموعه شهرهای تاریخی جهان، در نشست مشترک معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد و مشاور ارشد شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه قشم با دبیر کل لیگ شهرهای تاریخی جهان در محل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه قشم در تهران تصمیم‌گیری شد.
 
وی افزود: لیگ شهرهای تاریخی جهان LHC سال 1994 با هدف معرفی شهرهای تاریخی جهان، تعمیق همکاری‌های بین‌المللی و ارتقای سطح تبادل تجربیات در مدیریت شهرهای تاریخی تاسیس شد.
 
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: در نشست با شیگنوری شیباتا دبیرکل لیگ شهرهای تاریخی جهان، آثار تاریخی قشم در دوره های ساسانیان، هخامنشیان، اشکانیان و پیش و بعد از اسلام به وی معرفی شد.
 
وی گفت: گور دخمه‌های دوره ساسانیان، گورستان‌های دوره اشکانی، آثار انسان‌های اولیه "نئاندرتال‌ها" و "نئونئاندرتال‌ها" در بام قشم و آثار فراوان تاریخی پس از اسلام در این منطقه، قشم را مستعد پیوستن به لیگ شهرهای تاریخی جهان می‌کند.
 
حقدل با اعلام اینکه ابزارهای سنگی کوبشی و برنده‌ای همچون تبر، سرنیزه و چاقو تاکنون در محوطه باستانی بام قشم کشف شده است، اظهار کرد: این ابزارها برای شکار و تکه تکه کردن گوشت شکار بوده و نتیجه آزمایشات کربن و زمان‌سنجی، قدمت این ابزارها را اثبات می‌کند.
 
وی ادامه داد: از ایران شهر تاریخی اصفهان در سال 1996 میلادی به عضویت این لیگ درآمده است و در سال‌های 2014، 2015 و 2016 شهرهای یزد، شیراز و کاشان نیز عضو این لیگ شدند و هم اکنون شهر قزوین هم در لیست عضویت قرار دارد و جزیره قشم هم برای پیوستن به این لیگ باید ظرفیت های تاریخی خود را طی درخواستی به این مجموعه اعلام کند.
 
به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، پیوستن قشم به این لیگ جهانی نقش مهمی در معرفی جاذبه های توریستی این جزیره به دیگر کشورهای عضو دارد و می توان از این فرصت برای تقویت صنعت گردشگری قشم استفاده کرد.
 
وی با اعلام اینکه  دبیرخانه دائمی این لیگ در شهرداری شهر کیوتوی ژاپن واقع شده است و ریاست آن به عهده شهردار این شهر می باشد، گفت: شیگنوری شیباتا از کشور ژاپن هم اکنون مسؤولیت دبیرکلی این مجموعه را به عهده دارد و هر سال یک کنفرانس با شرکت شهرداران و مسؤولان تمامی شهرهای عضو در یکی از شهرهای عضو این مجموعه برگزار می‌شود که آخرین کنفرانس این لیگ، تابستان امسال در شهر وین اتریش برگزار شد.
 
به گزارش فارس، در حال حاضر 110 شهر شامل  کیپ‌تاون، وین، هانوی، کیوتو، آمستردام، آتن، بارسلون، بروکسل، دوبلین، لاهه، لیسبون، رم، پاریس، مکزیکوسیتی، بغداد، اسکندریه، استانبول، آنکارا، قونیه، تاشکند، لاهور، بوستون، مونترال، ملبورن و از ایران هم اصفهان، شیراز، یزد و کاشان عضو شهرهای لیگ جهانی هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار