فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه:
فرمانده قرارگاه مرگزی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه پاسداران در مراسم صبح امروز رژه نیروهای مسلح در بندرعباس گفت: دشمن بداند که هر اقدام تحریک‌کننده‌ای که حقوق ملت ایران را نادیده بگیرد جواب مستحکمی دریافت خواهد کرد.
کد خبر: ۲۹۹۳۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸ 21 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سردار سرلشکر غلامعلی رشید در مراسم صبح امروز رژه نیروهای مسلح در بندرعباس، با بیان اینکه برگزاری باشکوه 31 شهریور در هر سال، برگزاری سالگرد یک تجاوز نیست بلکه سالگرد حماسه ایستادگی ملت بزرگی است که با قدرت در برابر همه متجاوزان جهان ایستاد اظهار کرد: 31 شهریور بزرگداشت مقاومت مردمی یک ملت است که در اوج سختی‌ها، کمبودها و در اوج مظلومیت در یک جنگ نابرابر ایستادگی کرد و شکست را به همه آنان تحمیل نمود.
 
وی با بیان اینکه ملت ایران به دوران دفاع مقدس خویش می‌بالد و هر ساله این حماسه بزرگ را گرامی می‌دارد، افزود: از صدام خبیث تا ارتش متجاوز او، از حامیان منطقه‌ای صدام و برخی کشورهای منطقه که با دلارهای نفتی از صدام حمایت می‌کردند تا حامیان جهانی او بخصوص آمریکای جهانخوار در طول هشت سال جنگ تحمیلی در برابر اراده و ایستادگی ملت ایران زانو زدند.
 
فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به کلام تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر کنار زدن چهره تزویر جهانخواران در دوران دفاع مقدس، تأکید کرد: سال‌ها از پایان جنگ می‌گذرد و دشمنانی که با هدف تجزیه و تسلیم ملت ایران با ما وارد جنگ شده بودند اکنون به صلابت و اقتدار ملت ایران و قدرت او در منطقه اذعان دارند.
 
سرلشکر رشید خاطرنشان کرد: باید خدای متعال را شاکر باشیم که در برابر دشمنان به ملت ایران عزت، اقتدار و قدرت دفاع از خویش بخشید تا به اعتبار آن، امروز در 31 شهریور و در هفته دفاع مقدس شاهد عظمت ملت ایران و استواری نظام جمهوری اسلامی باشیم.
 
وی ادامه داد: دفاع مقدس در تاریخ انقلاب اسلامی ایام‌الله است و روز ظهور قدرت الهی است زیرا خدا مکر همه دشمنان را به خودشان برگرداند.
 
این فرمانده دوران دفاع مقدس در بخش دیگری از اظهارات خود عنوان کرد: امروز بر همگان روشن است که جنگ به دلیل روش و نتایج آن در کشتار مطلوب نیست و ملت ایران از جنگ استقبال نمی‌کند اما هر اقدامی که از سوی دشمنان متوجه ارزش‌های دینی و انقلابی و تمامیت ارضی و عزت و حقوق ملت ایران شود را با اقتدار پاسخ می‌گوئیم و این سرزمین را قتلگاه متجاوزان خواهیم کرد.
 
وی در ادامه گفت: اگر کشوری از نیروی دفاعی خوبی برخوردار نباشد، زندگی عزت‌مندانه او نابود خواهد شد و نباید حتی یک لحظه از تقویت قدرت دفاعی خویش غافل باشیم.
 
سردار رشید بیان کرد: اقتدار کنونی کشورمان برآمده از رنج‌ها، رشادت‌ها، مجاهدت‌ها و ایثار دلیرمردان ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیجیان غیور است که برای دفاع از انقلاب و در دفاع قهرمانانه از کشور، عزیزترین افراد خود را تقدیم اسلام کردند.
 
فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز وام‌دار ایثار ملت ایران هستیم، خاطرنشان کرد: برای برخورداری از قدرت دفاعی و تهاجمی مطلوب و تأمین عزت انقلاب و حمایت از محرومان و مستضعفان و صیانت از موقعیت بی‌نظیر سرزمین اسلامی‌مان و با نگاهی کلی به تاریخ این منطقه در می‌یابیم که برای بقای خویش می‌بایست قدرت دفاعی خویش را افزایش دهیم.
 
وی اضافه کرد: ملت ایران در طول چهار دهه اخیر در سایه رهنمودهای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی توانسته با عزت‌مندی و اقتدار به پیش رود.
 
سردار رشید اظهار کرد: بحران‌های منطقه و بخصوص در غرب آسیا نشان می‌دهد که در این منطقه به دلیل مداخله سلطه‌گران همواره بحران وجود داشته است بنابراین باید حیات عزت‌مندانه را در رویارویی جسورانه و مدبرانه در برابر قدرت‌های سلطه‌گر جستجو کرد و تاریخ منطقه آئینه تمام نمای روشنی است که پیش روی ما قرار دارد.
 
وی سرنوشت خفت‌بار ملت‌هایی که راه سازش را برگزیدند مورد اشاره قرار داد و گفت: در منطقه پیرامونی جمهوری اسلامی ایران که بی‌ثباتی و جنگ‌های مداوم که حاصل بی‌تدبیری حاکمان بی‌ریشه و بی کفایت و وابسته به دشمنان منطقه‌ای موج می‎زند تنها راه بقاء ایجاد توان دفاعی بالا و قدرت بازدارندگی وسیع است.
 
فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه تأکید کرد: امروز نیازی به این نداریم که دشمنان ثبات سیاسی ما را در پای میز مذاکره و یا در رسانه‌هایشان به رسمیت بشناسند چرا که ملت ایران قدرت خود را در عمل به اثبات رسانیده است.
 
سردار رشید در ادامه به دلایل برگزاری رژه بزرگ و باشکوه در ابعاد ملی در بندرعباس همزمان با تهران اشاره و عنوان کرد: خلیج فارس خانه ملت ایران است و آمریکایی‌هایی باید به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی به همان خلیج خوک‌ها بروند و خلیج فارس را به صاحبان واقعی آن یعنی مردم منطقه بسپارند چرا که دلیل اصلی ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه، وجود نیروهای نظامی بیگانه در خلیج فارس است.
 
وی در همین زمینه ادامه داد: خلیج فارس متعلق به ملت‌های منطقه است و ایران اسلامی قدرت و توان نظامی خویش را با اقتدار در سواحل خویش از خلیج فارس تا دریای عمان و سواحل مکران گسترش خواهد داد و در این‌باره تن به هیچ خواسته نامشروعی از سوی دشمنان نخواهد داد.
 
این فرمانده ارشد نظامی ادامه داد: در پی اظهارات مداخله‌جویانه برخی دشمنان درباره عدم برگزاری رزمایش و رژه نظامی از سوی ایران در خلیج فارس، تدابیر حکیمانه فرماندهی کل قوا بر این امر قرار گرفت که رژه امسال همزمان با تهران در بندرعباس نیز در ابعاد ملی و وسیع برگزار شود تا ضمن ابلاغ پیام دوستی و صلح به مردم منطقه، بیانگر اقتدار و عظمت ملت ایران و قوای مسلح کشورمان نیز باشد.
 
وی تأکید کرد: برگزاری منسجم و با شکوه این رژه و تکرار آن در سال‌های آینده و حضور قوی‌تر قوای مسلح کشورمان در این نقطه مهم‌ترین نشانه قدرت دفاعی و قدرت تهاجمی مدبرانه جمهوری اسلامی ایران است.
 
سردار رشید همچنین در بخشی از اظهارات خود به ناپختگی و نابلدی نظامیان آمریکایی‌ در خلیج فارس اشاره و یکی از عوامل بروز ناامنی و بی‌ثباتی را همین عامل در میان نیروهای نظامی آمریکا دانست و گفت: در ماجرای دستگیری متجاوزان به آبهای کشورمان در اطراف جزیره فارسی نیز این موضوع مشهود بود به طوری که حتی فرماندهان نظامی آنان نیز یا نمی‌دانستند که بین کویت و قطر و بحرین جزیره فارسی وجود دارد و یا با بی‌تدبیری و تابلدی‌شان به نیروهای خودشان خیانت کردند.
 
فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) در بخش پایانی اظهارات خود در رژه بزرگ نیروهای مسلح در سواحل نیلگون خلیج فارس در شهر بندرعباس گفت: ما قوای مسلح جمهوری اسلامی ایران چنان که فرمانده معظم کل قوا فرمودند هیچ اقدام تحریک‌کننده‌ای را در سطح خلیج فارس و دریای عمان نداشته و نخواهیم داشت اما دشمن بداند که هر اقدام تحریک‌کننده‌ای که حقوق ملت ایران را نادیده بگیرد جواب مستحکمی دریافت خواهد کرد و امیدواریم که دشمنان نیاز نداشته باشند که اثبات کلام ما را بیازمایند چرا که جواب ما به اندازه‌ای قاطعانه خواهد بود که هیچ منفعتی برای هیچ طرفی نخواهد داشت.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، رژه نیروهای مسلح کشورمان در بندرعباس همزمان با رژه سراسری با شکوه خاصی برگزار شد به طوری که یگان‌های مختلفی از نیروهای نظامی کشورمان در قالب نیروی هوایی ارتش، نیروی دریایی راهبردی ارتش، نیروی دریایی سپاه، نیروی هوافضای سپاه، پدافند هوایی، یگان‌های موشکی، بسیج، نیروی انتظامی و ...  با نظم و انضباط ویژه‌ای و به همراه تجهیزات نوین نظامی در آن حضور داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار