استاندار هرمزگان از سفر هفته آینده معاون اول رئیس‌جمهور به استان هرمزگان و بهره‌برداری از پنج پروژه بزرگ ملی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۹۸۹۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵ 20 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، جاسم جادری اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است تا در هفته آینده با سفر معاون اول رئیس جمهور به استان هرمزگان، 5 پروژه بزرگ ملی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
 
وی بیان کرد: این پروژه‌ها شامل بهره‌برداری از فاز اول آبشیرین‌کن با ظرفیت 15 هزار مترمکعب در شبانه‌روز برای خط تولید کارخانه فولاد کاوه جنوب، بهره‌برداری از خط تولید فولاد با 2 میلیون تن در سال، شناور کانتینربر ایران - کاشان، لندینکرافت کاتاماران مسافری، بارج شماره 3 جمع‌آوری آلودگی‌های نفتی است.
 
استاندار هرمزگان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌هایی که در این سفر کلنگ‌زنی می‌شود را ایجاد نخستین شهرک صنایع دریایی کشور در استان هرمزگان به مساحت 100 هکتار اشاره و افزود: این شهرک در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران واقع است و بستری منحصربفرد برای توسعه دریامحور در جنوب کشور بشمار می‌رود.
 
جادری همچنین خاطرنشان کرد: در سفر آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به استان هرمزگان چندین پروژه بزرگ ملی در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و علاوه بر آن از روند ساخت سکوی بزرگ گازی B17 پارس جنوبی که در این مجتمع در حال ساخت است، مورد بازدید قرار خواهد گرفت.
 
وی تصریح کرد: در این سفر، نشست ویژه اقتصاد مقاومتی را در استان هرمزگان به ریاست معاون اول رئیس جمهور نیز برگزار خواهیم کرد تا برخی از موانع توسعه استان و مشکلات تولید را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم.
 
مقام عالی دولت در استان هرمزگان گفت: این استان به لحاظ اهمیت در کشور جایگاه خاصی دارد و دولت یازدهم در این زمینه عزم خود را به فعلیت رساندن ظرفیت‌های بالقوه آن جزم کرده است و در نشست‌های ویژه هیأت دولت نیز همواره مسائل و موضوعات مرتبط با توسعه استان هرمزگان و اجرای پروژه‌های مختلف در این استان مورد بحث و تدبیر قرار می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار