استاندار هرمزگان گفت: دانشگاه‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی ایده ارائه دهند.
کد خبر: ۲۹۸۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱ 19 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، جاسم جادری عصر امروز در دهمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان با قدردانی از اقدامات مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل در بندرعباس، عنوان کرد: صنعت کشتی‌سازی ما در منطقه بی‌نظیر است و کارهای بزرگی در این صنعت در دست اقدام است.
 
وی با بیان اینکه دریا محور توسعه هرمزگان است، افزود: با حضور معاون اول رئیس جمهور شاهد کلنگ‌زنی و آغاز احداث شهرک صنایع دریایی در استان هرمزگان خواهیم بود که این کار بی‌بدیل برای اولین بار در کشور انجام می‌شود.
 
استاندار هرمزگان به برنامه‌های ملی و برش‌های استانی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و بیان داشت: برای هر بخشی برش استانی تهیه و کار تعریف شده و باید برنامه‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنیم.
 
جادری تصریح کرد: هرمزگان ظرفیت‌های مغفولی دارد که باید برای آنها برنامه‌ریزی کنیم و در بخش بنادر و دریانوردی می‌توان بزرگترین کار اقتصاد مقاومتی را انجام داد.
 
وی با تاکید بر اینکه در هر دستگاهی باید یک نفر به‌عنوان متولی اقتصاد مقاومتی تعیین شود، اضافه کرد: استانداران مکلف به کار اقتصاد مقاومتی هستند و باید در قالب پروژه‌های تعریف و ابلاغ شده کار کنیم.
 
استاندار هرمزگان اظهار داشت: در کارگروه رفع موانع تولید و پرداخت تسهیلات در این بخش، هرمزگان هم‌چنان رتبه نخست خود را حفظ کرده و پرداخت تسهیلات رفع موانع تولید در بخش کشاورزی استان بسیار خوب بوده و در بخش صنعت هم بانک‌ها باید به همین شکل همراهی کنند.
 
جادری با بیان اینکه دانشگاه‌ها ظرفیت‌های خوبی دارند و باید در زمینه اقتصاد مقاومتی ایده ارائه دهند، خاطرنشان کرد: با همکاری سازمان برنامه و بودجه و دانشگاه‌های استان، طرح اجرایی اقتصاد مقاومتی در استان تهیه و ایده‌های مناسب ارائه شود.
 
وی گفت: در سفر معاون اول رئیس جمهور به استان، جلسه اقتصاد مقاومتی خواهیم داشت و باید در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده در هرمزگان را ارائه دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار